Matematik
Differentialligninger
Hej er der nogle der vil hjælpe mig med denne opgave?
Svar #2
02. januar 2018 af MatHFlærer
Hej fyr, hvor meget har du prøvet at løse selv? Du har lagt 12 opslag om differentialligninger.
Svar #3
02. januar 2018 af alexandersvanholm
a)
deSolve
Bestem konstanten
b)
Smid 60 ind som s(t) og solve. Du skulle gerne få et resultat ala 60 kg salt i karret efter 40,3 minutter.
Svar #4
#2 er noget vrøvl - jeg har opdaget du ikke er indehaver af de 12 opslag ;-)
Svar #5
Stadig lidt mystisk at de alle omhandler differentialligninger. ;-)
Mvh,
Alexander Svanholm
Svar #6
#5 Jeg er helt enig. :-)
Jeg gad også godt at vide, hvor meget #0 har prøvet at gøre selv. Et er at vi skriver noget, andet er hvad #0 har forsøgt.
God aften.
- Anders
Svar #7
Og god aften til dig. Jeg må hellere gå i seng nu, og så må jeg jo se, om der er noget tilbage at besvare i morgen tidlig. ;-)
Mvh,
Alexander Svanholm
Svar #8
02. januar 2018 af Margna555 (Slettet)
Gymnasieteacher
Jeg HAR prøvet selv.
Ellers ville jeg ikke spørge. Jeg forstår det ikke. Jeg kan ikke gøre for at jeg ikke er den skarpets til matematik. Derfor vil det være rart med nået hjælp.
mvh Margna
Svar #9
#8Gymnasieteacher
Jeg HAR prøvet selv.
Ellers ville jeg ikke spørge. Jeg forstår det ikke. Jeg kan ikke gøre for at jeg ikke er den skarpets til matematik. Derfor vil det være rart med nået hjælp.
mvh Margna
Ja okay, du skyder skarpt imod mig. Jeg vil gerne hjælpe, men det kunne godt være du havde noget du kunne bidrage med i tråden :-) Jeg beklager da hvis jeg skulle have trådt dig over tæerne :-)
Anders
Svar #10
02. januar 2018 af iliojacobsen
Margna555 er I folk fra den samme klasse, der lige nu stiller alle spørgsmålene?
Svar #12
Hvis du gør, så skriv dette til opg. a:
deSolve(s'=1.5-((2)/(100+t))*s and s(0)=30,t,s)
Og b:
solve(s(t) = 60,t).
Svar #13
02. januar 2018 af Margna555 (Slettet)
Ja jeg bruger n-spire:)
kan det passe så at forskriften er s=((0.5*(t^(3)+300.*t^(2)+30000.*t+600000.))/((t+100.)^(2)))
synes det virker alt for langt
Svar #15
Hvis nu du løser opg. b, ser du, at det giver god mening med hensyn til værdien for t, da dette giver ca. 40 minutter. Jeg er sikker på, at forskriften er korrekt :-)
Skriv et svar til: Differentialligninger
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.