Studievejledning

Overgang

14. januar 2018 af Mathian

Hvor stor en overgang er der mellem mat på gym og mat på uni ? Hvordan vil I karakterisere overgangen? Har godt nok læst mig frem til, at man bevæger sig væk fra "anvendt matematik" til ren teoretisk matematik, men hvad er jeres oplevelser? Svar meget værdsat, tak! 


Svar #1
14. januar 2018 af Mathian

Har iøvrigt set "studerende fortæller" fra de forskellige universiteter, men føler lidt at de snare vil sælge studiet end fortælle om de reelle oplevelser . 


Brugbart svar (1)

Svar #2
14. januar 2018 af Anders521

For mit vedkommende var der ikke en glidende overgang fra matematikken jeg kendte fra gymnasiet til det matematik jeg læste på universitetet. Matematikken var gået fra at være et fag til at være et fagområde. På gymnasiet var der fokus på teknik og anvendelse, og sådan var det også i starten af mit matematikstudie. Men det fokus blev hurtig erstattet med teknik og teori. Med kurser/moduler som lineær algebra, differential geometri, numerisk analyse og andre blev matematikken fra gymnasiet nærmest udvisket. Der var stadig elementer fra gymnasiematematikken jeg stadig kunne genkende i mine forelæsninger og undervisningstimer, men elementerne blev behandlet mere gennemgående. 


Svar #3
15. januar 2018 af Mathian

Mange tak for svar :) Kan jeg spørge hvad du valgte som tilvalgsfag, eller kørte du ren matematik? 


Brugbart svar (1)

Svar #4
15. januar 2018 af Anders521

Det var ren matematik.


Skriv et svar til: Overgang

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.