Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP - Revurdering - Klage - Evt. nogle venlige sjæle, der vil læse min SRP og se om de er enige

13. februar 2018 af Emilwow (Slettet)

Hej, som nævnt ovenover er jeg utilfreds med min SRP-Karakter. Derfor tænkte, jeg om der er nogle venlige sjæle ville læse min SRP, og se om de er enige med vurdereing som er et 7 tal. (Mener selv det burde være 10, samt gør min søster som har en bachelor i det emne jeg skriver i)

Fagene er Engelsk A, Samfundsfag B. (Bogen der analyseres er The Catcher in the rye)

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. februar 2018 af Justitia

Jeg læser den gerne.


Svar #2
13. februar 2018 af Emilwow (Slettet)

Tusind tak Justitia, det er jeg meget glad for.


Brugbart svar (1)

Svar #3
13. februar 2018 af Egofaciens

Jeg synes din opgave ser rigtig spændende ud (og fra mit synspunkt ser den ud til sagtens at kunne ligge på et 10-tal). Har du snakket med dine lærere om din karakter eller fået anden feedback på opgaven end karakteren?

Jeg er ikke særlig samfundsfaglig, så jeg kan desværre ikke være super behjælpelig, men jeg ville bare sige held og lykke med det såfremt du beslutter dig for at klage! :)


Svar #4
13. februar 2018 af Emilwow (Slettet)

Hej Lauf123. Det er jeg glad for at høre. Jeg har aftalt en tid med en af mine vejlederer for at få begrundelse for karakteren. Det kunne sagtens være, at hun har en god begrundelse for karakteren 7, så jeg venter på samtalen for at beslutte mig for at klage. (Vil selfølgelig ikke klage, hvis folket herinde, synes at 7 virker fair)


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. februar 2018 af Justitia

Lauf132 kan du være mere konkret? 

Har du læst opgaven eller finder du blot emnet spændende?


Brugbart svar (0)

Svar #6
13. februar 2018 af Egofaciens

Ja, jeg har læst opgaven?


Brugbart svar (0)

Svar #7
13. februar 2018 af Justitia

Så du mener simpelthen, at opgaven fortjener ét 10-tal. Kan du begrunde hvorfor?


Svar #8
13. februar 2018 af Emilwow (Slettet)

Justitia, har du læst opgaven? Synes du at 7 lyder som en helt fair karekter eller er bør opgave give et 10 tal?


Brugbart svar (1)

Svar #9
13. februar 2018 af Justitia

Jeg har læst de første otte sider - dvs. jeg har læst ned til analysen.

Jeg finder ikke sproget i opgaven flydende, ydermere føler jeg, at det er lidt af en rodebutik.
Opgaven indeholder ligeledes mange grammatiske fejl.

Jeg føler de første otte sider er ren og skær redegørelse, hvilket klart trækker ned. 


Brugbart svar (0)

Svar #10
13. februar 2018 af Egofaciens

Jeg skrev eksplicit, at jeg ikke er særlig samfundsfaglig, hvorfor min vurdering om, at opgaven godt kunne ligge på et 10-tal ikke burde anvendes som belæg uden at være lidt kildekritisk..................


Svar #11
13. februar 2018 af Emilwow (Slettet)

Justitia, det lyder godt. Jeg er meget taknemmelig for at du bruger din tid på at tjekke min opgave gennem! =)


Brugbart svar (0)

Svar #12
13. februar 2018 af Justitia

Jeg har nu yderligere læst fem sider samt konklusionen. Ud fra hvad jeg har læst, så finder jeg karakteren 7 retfærdig.

Men du er selvfølgelig i din gode ret til at indgive en klage. Men jeg tror dog næppe, at du vil få medhold.


Svar #13
13. februar 2018 af Emilwow (Slettet)

Tusind tak for svaret Justitia. Det lyder vel, som det lyder. Efter min snak med min vejleder vil jeg beslutte mig for, om at jeg skal klage.. Tror du overhovedet ikke det er muligt med 10, du skal jo tænkte på at det blot er gymnasie niveaue. 


Svar #14
13. februar 2018 af Emilwow (Slettet)

Hvis et andet klogt hovede, kunne læse den gennem ville det være yderst lækkert! Vil gerne se, om det er et 7 tal, eller om det er op til debat.


Brugbart svar (0)

Svar #15
13. februar 2018 af Justitia

Well..... Det er ikke umuligt, at du vil få medhold i din klage, men jeg tvivler stærkt på det.

Jeg mener ikke, at det er til debat. Opgaven - ifølge mig - hælder klart mere i mod et 4-tal fremfor et 10-tal.


Brugbart svar (1)

Svar #16
13. februar 2018 af Justitia

Skriv eventuelt til Soeffi, Stygotius eller Maibrit Grøndal.

De er alle utrolig dygtige.


Svar #17
13. februar 2018 af Emilwow (Slettet)

Det er jeg faktisk lidt overrasket over at høre. Min søster som er igang med sit speciale (som skriver om sociologi) mente at ihvertfald var et 10 tal, men tak for hjælpen :)


Brugbart svar (0)

Svar #18
13. februar 2018 af Justitia

Jeg tror ikke, at din søster har læst opgaven nøje så..... Måske hun er forblændet af søsterlig kærlighed.


Svar #19
13. februar 2018 af Emilwow (Slettet)

Haha, hun har læst den op til flere gange, så det være fordi hun er forblændet af min kærlighed =)) 

Har skrevet til dem du har skrevet om, tak for hjælpen endnu engang!


Brugbart svar (0)

Svar #20
13. februar 2018 af Justitia

Altså..... Såfremt hun har læst opgaven flere gange, så burde hun ha' opdaget de mange grammatiske fejl og den forkerte prioritering af problemstillingerne.

Men forsat god dag og held og lykke i fremtiden.


Forrige 1 2 Næste

Der er 26 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.