IT

Word ændrer skrifttype fra Timer New Roman til Helvetica

23. februar 2018 af Julie2018 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg er igang med at skrive en opgave og pludseligt begynder word at ændre skrifttypen fra Times New Roman til Helvetica. Markerer jeg dele og forsøger at ændre skrifttypen til Times New Roman sker der ingenting. Heller ikke hvis jeg kun markerer enkelte ord eller bogstaver. Jeg har fundet frem til at word kun ændrer skrifttypen, når jeg skriver tegn eller bogstaver som disse: ö, ä etc. (altså tegn som man skal bruge en genvej eller lign. for at lave). Hvad jeg skal gøre?

på forhånd tak. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. februar 2018 af AngelOneOne

Hej,

Prøv at læse denne: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_word-mso_win10-mso_2016/word-changes-font-on-some-language-specific/6328a0ea-81cd-4041-b254-34ce03c24604

Problemet er det samme, selv om brugeren beskriver det for Outlook. Umiddelbart vil jeg dog tro, at sletning af din "normal.dotm" fil som Word anvender som standardskabelon, også vil løse problemet for dig, hvis årsagen er den samme.

normal.dot, eller normal.dotm er normalt placeret her:

[Drevbogstav]:\Users\[brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Templates
[Drevbogstav]:\Brugere\[brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Templates

[Drevbogstav] = Det drevbogstav hvor din Office er installeret på (C, D, osv.)
[brugernavn] = Navnet på din brugerprofil i Windows - Normalt dit brugernavn

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Skriv et svar til: Word ændrer skrifttype fra Timer New Roman til Helvetica

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.