Studievalg og videregående studie

Er i udlandet til Uni Test

01. marts 2018 af NeelaTheOne (Slettet)

Hvad gør jeg, hvis jeg er på udlandsrejse på de datoer, hvor uni testen ligger? Er der en form for "sygeeksamen", eller andre muligheder? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. marts 2018 af fosfor

og "uni testen" er??????????????


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. marts 2018 af Moderatoren

#0

Det ser umiddelbart ikke sådan ud. Men prøv at høre universitetet.


Svar #3
01. marts 2018 af NeelaTheOne (Slettet)

Uni Testen er kvote 2 til uni, #1.


Brugbart svar (1)

Svar #4
01. marts 2018 af SådanDa

https://www.sdu.dk/da/uddannelse/bachelor/kvote_1_og_2/testbaseret_optag_kvote2

"Hvis du opholder dig i udlandet, kan du deltage i uniTEST med fjernovervågning. Der gælder særlige betingelser for at kunne deltage i uniTEST fra udlandet."

De henviser så hertil:

https://www.sdu.dk/da/uddannelse/bachelor/kvote_1_og_2/testbaseret_optag_kvote2/unitest_udlandet

Men ja, tag kontakt til universitetet.


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. marts 2018 af guzbak

Tror det skal være et virkeligt særtilfælde. Jeg mener i hvert fald ikke at der findes en sygeeksamen.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #6
03. marts 2018 af SådanDa

Igen fra linket i #4: "Ved tilfælde af sygdom kan der dispenseres, hvis der foreligger en lægeerklæring. Der afholdes sygeprøve for uniTEST den 11. april 2018." Men udlandsophold er næppe at betegne som sygdom.


Brugbart svar (0)

Svar #7
03. marts 2018 af guzbak

Ja, det må da være et nyt tiltag. Da jeg tjekkede for nogle år tilbage, husker jeg nemlig tydeligt at der stod man skulle deltage den dag, og at der ikke fandtes en sygeeksamen.

Hvis du har søgt i kvote 2 og opholder dig i udlandet den 7. eller 8. april 2018, har du stadig mulighed for at deltage i uniTEST på SDU.

Du kan deltage i testen fra din egen computer via ’live-overvågning’ (remote proctoring) hvilket betyder, at en fjernvagt overvåger din testgennemførelse efter de regler, som står beskrevet nedenfor.

Ovenstående må da betyde at trådstarter bare skal testes samme dag, via fjernovervågning?

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #8
03. marts 2018 af PSXL

#7 Jep, der er én, der overvåger én igennem ens webcam. Det fortalte min finske veninde, som tog testen sådan sidste år. Og helt sikkert også via ens egen skærm.


Brugbart svar (0)

Svar #9
03. marts 2018 af guzbak

Jeg fandt lige dette. Så der findes altså en sygeeksamen.

Ved tilfælde af sygdom kan der dispenseres, hvis der foreligger en lægeerklæring. Der afholdes sygeprøve for uniTEST den 11. april 2018.

https://www.sdu.dk/da/uddannelse/bachelor/kvote_1_og_2/testbaseret_optag_kvote2

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Er i udlandet til Uni Test

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.