Studievalg og videregående studie

job ansøgning som farmakonom

05. marts 2018 af tasja22 (Slettet)

Hej jeg ville høre om der der var, en der havde et eksempel på en ansøgning som farmakonom, da jeg er gået helt i stå? :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. marts 2018 af guzbak

Har ikke nogen ansøgning men måske kan denne hjemmeside hjælpe dig lidt på vej.

Skriv din ansøgning til apoteket

Forøg dine chancer – søg på flere apoteker

Skriv en ansøgning til apotekeren på det/de apoteker, hvor du gerne vil være elev. Der er ingen begrænsning på, hvor mange apoteker du kan skrive ansøgninger til.

Det, der skal være i ansøgningen, er

en motiveret ansøgning
en kopi af dit adgangsgivende eksamensbevis (afslutter du først din adgangsgivende uddannelse til sommer, så skriv dette i din ansøgning, og vedlæg i stedet eventuelle årskarakterer).
curriculum vitae (cv) (en dataliste, hvor du nævner dine uddannelser og din erhvervserfaring i kronologisk orden)
eventuelle udtalelser.

Du kan vælge at sende ansøgningen til apoteket eller at aflevere den personligt. Hvis du vælger at søge ”kombi”-ordningen, skal du sende ansøgning både til privatapoteket og sygehusapoteket (du skriver dog kun kontrakt et af stederne).

Apotekerne behandler ansøgningerne i løbet af marts/april.

Hvis du bliver indkaldt til samtale, skal du medbringe dit originale eksamensbevis.

Hvad er en motiveret ansøgning?

Din motivation for uddannelsen er afgørende for, at apoteket vælger netop dig.

En motiveret ansøgning er din personlige beskrivelse af, hvorfor du er interesseret i uddannelsen, og hvad der efter din mening, gør dig i stand til at klare uddannelsen.

Den skal give et indtryk af dig, dine egenskaber, din modenhed og egnethed til uddannelsen, dine kvalifikationer og overvejelser i forhold til den.

Gør din ansøgning kort og præcis - højest 1 A4 side.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: job ansøgning som farmakonom

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.