Psykologi

Kernestof og retninger

06. marts 2018 af Cooljoan (Slettet) - Niveau: B-niveau

hejsa jeg kan slet ikke finde ud af denne

1.Redegør for artiklens angrebsvinkler (altså de eksempler, som du vil forklare din valgte psykologiske teori med)

2. Vælg dine psykologiske teorier og begrund, hvorfor du netop har valgt disse teorier

3. Analysér casen ud fra dit valg af teori.

4. Din besvarelse fylder maksimum 2,5 side eller 5000 anslag inkl. mellemrum. (og kan du løse opgaven med færre anslag, er 1 A4 side nok)

https://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/familieliv/art5600664/Børn-tager-skade-af-skældud


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. marts 2018 af Moderatoren

Hvad har du helt præcist problemer med?


Svar #2
06. marts 2018 af Cooljoan (Slettet)

hvordan jeg skal gribe dem an mit eksempel er dette 

Forskere mener, at skældud kan være lige så skadeligt for børn som lussinger. så det er 2 der driller mig


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. marts 2018 af Moderatoren

I opgave 2 skal du vælge psykologiske teorier. Du skal desuden begrunde hvorfor du har valgt dem.


Svar #4
06. marts 2018 af Cooljoan (Slettet)

Det er udviklingspsykologi


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. marts 2018 af jp0000

Tag udgangspunkt i de teorier I har arbejdet med i forløbet.

Brugbart svar (0)

Svar #6
31. marts 2018 af cyzra

Adfærdspsykologi: behaviorisme (hvad lærer barnet at forbinde dem der skælder det ud med osv.), evt. psykisk omsorgssvigt i tilfælde af ekstrem skældud.

Kan der opstår undgåelsesstrategier eller opstår der nogen forsvarsmekanismer? Hvordan bliver barnet påvirket af den skældud der er foregået i barndommen som voksen?   


Skriv et svar til: Kernestof og retninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.