Samfundsfag

HJÆLP - Synopsis: Danmark og EU - Globalisering - Økonomi

22. marts 2018 af DenVenligeHjælper - Niveau: B-niveau

Hej med jer!

Jeg skal skrive en synopsis, men jeg er gået helt i baglås. Vores emne omhandler "Danmark og EU i en globaliseret økonomi".

Jeg har fået udleveret 5 bilag, som omhandler:

* Beskæftigelsen i DK er steget

* Økonomien i EU+DK samt USA og Kina. .... Viser vækst i BNP, Eksport, Forbrugerpriser, Arbejdsløshed... EU + DK følger hinanden, de er begge faldene - USA og Kina er stigende

* En artikel der beskriver hvordan medlemslandende i EU er uenige om unionens klimapolitik

* Et cirkeldiagram der viser at hver tredje dansker ønsker at forlade EU efter Brexit og en artikel der hører sammen med: beskriver hvordan DF ønsker at forlade EU, da mange af deres vælgere også er imod EU samt at det ikke kun er det parti men en stor del af befolkningen

Jeg har fået et hint: skal omhandle økonomi og integration

Jeg skal have 1 problemformulering og 3 problemstillinger - redegørende, undersøgende/sammenlignende samt diskuterende.

Kan man have en problemformulering der lyder:

* Hvordan påvirkes Danmark på henholdsvis økonomisk og politisk plan af globaliseringen? 

Hvis ja, hvilke problemstillinger ville passe godt til? Hvis nej, andre foreslag??

Sætter stor pris på jeres hjælp - uanset ris eller ros - På forhånd tak! :-)


Skriv et svar til: HJÆLP - Synopsis: Danmark og EU - Globalisering - Økonomi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.