Studievalg og videregående studie

Erfaring med turbokursus i samfundsfag (fra C til B)

27. marts 2018 af Eepix (Slettet)

Hej Studieportalen,

Er der nogen her, som har erfaring med turbokursus (hen over sommerferien) i samfundsfag (bliver nok i KVUC, hvor jeg hæver samfundsfag fra C- til B-niveau). 

Hvis ja, hvordan er det så? Er det svært/hårdt, er der meget der skal læres udenad, mange afleveringer osv.?


Derudover vil jeg også spørge, hvorvidt det er svært at få mindst 02 til suppleringseksamen i samfundsfag B (siden jeg bare skal have mindst 02 (vil selvfølgelig prøve at få højere), da det ikke påvirker mit eksamensbevis).

Tak på forhånd og håber i kan svare på det eller måske spørge nogen, som har erfaring med dette :D


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. marts 2018 af Mathias7878

Jeg mener faktisk, at det påvirker dit eksamensbevis, hvis du får en lavere karakter, end den du har i samfundsfag C, dvs. hvis du nu har 12 i samfundsfag C og du får 4 på dit turbokursus, vil den karakter står der.

- - -

 

 


Svar #2
27. marts 2018 af Eepix (Slettet)

#1 Har talt med vejledere (bl.a. UG og mener også en fra GSK), og de siger det ikke påvirker mine karakterer. Skal bare få mindst 02 i karakter, og så når jeg sender beviset til Universitetet, så vil der kun stå bestået eller ikke-bestået. Det er nok først i 2019, at det påvirker ens gennemsnit. 

Dette er taget fra UG's hjemmeside:

Det forventes, at karaktergennemsnittet fra den gymnasiale eksamen fra maj 2019 vil kunne blive påvirket, hvis du efterfølgende supplerer.

Når du har færdiggjort dit gymnasiale GS-fag, vil karakteren herfra indgå i en genberegning af dit samlede karaktergennemsnit. Hvis det genberegnede karaktergennemsnit er lavere end det oprindelige, vil det være det nye, der gælder. Hvis det genberegnede karaktergennemsnit er højere end det oprindelige, ændres dit karaktergennemsnit ikke.

Bemærk: En genberegning af det samlede karaktergennemsnit sker kun i forbindelse med ansøgninger til uddannelser, hvor du har brug for at supplere. Hvis du søger ind på en uddannelse, hvor du opfylder adgangskravene uden supplering, sker der ikke en genberegning. Genberegningen er i øvrigt kun relevant for vurdering i kvote 1.

Reglerne forventes at gælde for studenter, der færdiggør den gymnasiale eksamen fra og med sommeren 2019 og efterfølgende supplerer. Er du student fra før 1. maj 2019, er du ikke omfattet af denne regel.


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. marts 2018 af Mathias7878

Ja, det har du vel ret i.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. juni 2018 af HFNU (Slettet)

Jeg vil også rigtig gerne høre fra folk som har haft samfundsfag fra c til b, og som almindeligt halvårig ONLINE fag..

Hvis man nogenlunder er god nok til samfundsfag  c , bliver det så meget hårdere på b niveau


Skriv et svar til: Erfaring med turbokursus i samfundsfag (fra C til B)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.