Engelsk

Eksamensopgave del 2

09. maj 2018 af Emil290600 - Niveau: B-niveau

Hej, jeg skriver et paper og har fået udgivet 3 forskellige tekster, dog forstår jeg ikke det 3 spørgsmål 

Taking your starting point in one of the texts, discuss what factors influence people’s diet choices. 

Er der venlig sjæl der kan hjælpe?


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. maj 2018 af Køb (Slettet)

Overordnet beskrevet: Vælg et hovedpunkterne i en af teksterne, og diskuter hvilke faktorer der har indflydelse på hvorfor folk vælger deres dieter. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. maj 2018 af Stygotius

Nej.

Det betyder: "Tag udgangspunkt i en af teksterne og overvej hvilke faktorer der påvirker folks valg af fødevarer."


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. maj 2018 af Køb (Slettet)

Nu var det også overordnet...


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. maj 2018 af Hyllerdrengen

#2

Nej.

Det betyder: "Tag udgangspunkt i en af teksterne og overvej hvilke faktorer der påvirker folks valg af fødevarer."

Nej. Diet er ikke valg af fødevarer, men en diæt, som er en kostplan.


Brugbart svar (0)

Svar #5
11. maj 2018 af Stygotius

For det første staves ordet  "diæt ". 

For det andet skulle du nok hellere vente med at udtale dig til du ved hvad du taler om.

Find ud af hvad en "false friend" er.


Brugbart svar (0)

Svar #6
11. maj 2018 af Hyllerdrengen

Nej jeg mente det jeg skrev. En "diet" er det engelske ord for kost.

Er udemærket godt klar over hvad en false friend er, men det har ikke en betydning i dette eksempel.

En "diet" på engelsk er på dansk kost/diæt. Og når vi snakker om valg af kost er den en kostplan, altså en diet :) Hav en god dag


Brugbart svar (0)

Svar #7
11. maj 2018 af Stygotius

Det engelsk ord "diet" kan ikke bruges i betydningen "diæt", dvs.specialkost, skånekost. Det kan evt. betyde slankemad.

På dansk er ordene kost og diæt  ikke synonymer og kan ikke bruges i flæng.

Hvis du mener at det ingen betydning har hvad "false friend" (= faux amis) betyder her, har du nok ikke forstået udtrykket. Det er lige netop en 'false friend' der er skyld  i din forvirring.

Oxford Advanced Learner's Dictionary (ed.1995) definerer opslagsordet "diet" som "The food that  a person, community  etc. habitually eats and drinks", og man giver som  eksempel "Illnesses caused by poor diet" og også "The Japanese diet of rice, vegetables and fish"  


Skriv et svar til: Eksamensopgave del 2

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.