Generelt

Klage over underviser

10. maj 2018 af Anonymous71 (Slettet)

Hej, jeg/min klasse vil gerne skrive en klage over vores fysiklærer. Nogen der har en ide til hvordan den kan udformes? Husk på, at det er en kollektiv klage. Går på HTX 1. år btw.


Brugbart svar (1)

Svar #1
10. maj 2018 af Mathias7878

Klage på hvilken måde? Vi havde i starten af 1g en nyuddannet lærer i matematik, som var kinser og kunne ikke udtale ordene ordentligt.

Derfor gik nogle fra min klasse samt nogle fra andre klasser, hvor hun også var underviser, op til rektor og klagede. Vicerektoren  fulgte så undervisningen et par gange, og efter en måned blev hun fyret. Det var lidt trist, fordi hun var rigtig flink, men sprogbarrieren var simpelthen et kæmpe problem for kvaliteten af undervisningen. 

- - -

 

 


Svar #2
10. maj 2018 af Anonymous71 (Slettet)

#1

Klage på hvilken måde? Vi havde i starten af 1g en nyuddannet lærer i matematik, som var kinser og kunne ikke udtale ordene ordentligt.

Derfor gik nogle fra min klasse samt nogle fra andre klasser, hvor hun også var underviser, op til rektor og klagede. Vicerektoren  fulgte så undervisningen et par gange, og efter en måned blev hun fyret. Det var lidt trist, fordi hun var rigtig flink, men sprogbarrieren var simpelthen et kæmpe problem for kvaliteten af undervisningen. 


Problemet er bare, vi har prøvet at gå til rektor, flere gange, men det har ikke hjulpet. Han har endda prøvet at følge undervisningen en enkelt gang. Vores største problem er hendes formidling. Hun kan ikke finde ud af at formidle teorien på en måde så det giver mening. Noget andet er, at hun ikke kan finde ud af at tilrettelægge et projekt. Vi skulle rigtigt lave et termometer vha. en arduino (fordi vi går på IT-linjen), hvorefter hun lavede det om så vi skulle lave en "elkedel-ting", en kobberledning koblet til en strømforsyning som skulle opvarme noget vand, men vi skulle beholde samme formål i rapporten. Der er stort set ingen af os der har styr på hvad det projekt overhovedet gik ud på. Derfor vil vi nu skrive en klage som vi alle skriver under på.


Brugbart svar (1)

Svar #3
10. maj 2018 af Jerslev

Har I forsøgt at snakke med hende om det først?
- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. maj 2018 af hesch (Slettet)

# 3:   Det er nemlig rigtigt:  Kommunikation er nøglen til forståelse og løsning af problemer.

Mennesket er tilfældigvis blevet udstyret med rigtig gode taleorganer med hvilke det har udviklet sprog til kommunikation. Det har udviklet vores intelligens.


Svar #5
11. maj 2018 af Anonymous71 (Slettet)

Vi har prøvet at snakke med hende, men det har ikke hjulpet. Vi har derfor forsøgt at gå til rektor, men det hjalp heller ikke.

Brugbart svar (0)

Svar #6
11. maj 2018 af Jerslev

Er hun ny i faget? Har hun pædagogikum?
- - -

mvh

Jerslev


Skriv et svar til: Klage over underviser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.