Dansk

hjææælp

20. maj 2018 af gizmo07 (Slettet) - Niveau: B-niveau

bar røv og viklers er det en metafor......kan pludselig ikke hitte ud af det


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. maj 2018 af Smut1

Er en rose en metafor? Det afhænger af konteksten.


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. maj 2018 af Stygotius

En metafor et et udtryk fra ét bestemt emneområde, som bruges om noget fra et andet.

Eks."Han skyder på mål ". Det udtryk er taget fra militært sprog og bruges om en sport.

       "Bordet har fire runde ben" er en metafor, taget fra den menneskelige anatomi og brugt om noget fra               snedkerfaget

      "Min elskede er  en rose"  er en metafor taget fra botanikkens verden og brugt om en person.

       "Min elskede er som en rose" er ikke en metafor, men en simile (sammenligning)


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. maj 2018 af Sveppalyf

Det er da en metafor når man beskriver en der er blevet ydmyget ved at sammenligne ham med en der står kun iført et par viklers om benene.


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. maj 2018 af Stygotius

Læs #2 igen. En sammenligning er ikke en metafor.


Svar #5
20. maj 2018 af gizmo07 (Slettet)

okay og tak, men er der så nogen der kan fortælle mig hvad det så er?


Brugbart svar (0)

Svar #6
20. maj 2018 af Køb (Slettet)

#2

En metafor et et udtryk fra ét bestemt emneområde, som bruges om noget fra et andet.

Eks."Han skyder på mål ". Det udtryk er taget fra militært sprog og bruges om en sport.

       "Bordet har fire runde ben" er en metafor, taget fra den menneskelige anatomi og brugt om noget fra               snedkerfaget

      "Min elskede er  en rose"  er en metafor taget fra botanikkens verden og brugt om en person.

       "Min elskede er som en rose" er ikke en metafor, men en simile (sammenligning)

Læs dette. Så finder du svaret


Skriv et svar til: hjææælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.