Engelsk

Malcolm X

20. maj 2018 af Elninoo - Niveau: 9. klasse

Hej allesammen, jeg har valgt at arbejde med Malcolm X til min engelsk mundtlig eksamen. Overemnet er Conflict USA, og jeg har valgt Malcolm X. Jeg har meget viden omkring dette emne, da jeg fik 12 i protjekt uge, så det burde ikke være et problem. 

Er dog i tvivl om, hvordan fremlæggelsen skal forløbe, både fordi jeg skal have kulturforhold med. Skal jeg nævne borgerrettighedsbevægelsen, eller ville NOI (Nation of Islam) være nok. Skal jo kun tale i 5 minutter. Og synes i jeg skal snakke om hvorledes Malcolm X og Martin luther king, var forskellige?

Alt kan bruges hjælppp!


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. maj 2018 af jasmina9011

Synes du skal snakke om borgerrettighedsbevægelsen, og derefter fortælle forskellen på Malcolm og Martin, fordi de havde jo forskellige holdninger, malcom brugte jo vold og martin gjorde ikke


Svar #2
21. maj 2018 af Elninoo

Netop, tænker bare at det bliver en lang samtale. Skal jeg netop argumentere hvorfor at Malcolm X gik ind for vold osv, og Luther gjorde modsat ikke. Skal stadigvæk tale om borgerettighedsbevægelsen. Derimod skal jeg sammenligne med kulturforholdet i Danmark på daværende tidspunkt. 

Jeg tænker, at starte med at tale om hvem han er, hvor han er opvokset. Derefter går jeg videre til Nation of islam, så snakker jeg om hans rolle i borgerrettighedsbevægelsen. Til sidst sammenligner jeg. Lyder det decent?


Skriv et svar til: Malcolm X

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.