Matematik

Korrekt tænkt ?

01. juni 2018 af Aleynaa - Niveau: A-niveau
Det er at Cato har slået 1 sekser i første kast, dvs. han har to terninger tilbage, så skal jeg finde ud af hvad sandsynligheden for at han ender med 0 terninger. Jeg har lavet et chancetræ har mine mellemregning med men har glemt at skrive resultatet :( er det korrekt tænkt

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juni 2018 af peter lind

med 0 terninger menes der formodentlig ingen seksere. Det er meget mere enkelt. Så skal du også have 0 tererninger i de sidste 2 så det er 52/62

Svar #2
01. juni 2018 af Aleynaa

Ja men jeg har jo at gøre med tre terninger med 3 kast . Det kan da ikke være så enkelt der skal der laves et chancetræ i forhold til at se hvor mange kombinationer der fremkommer i at få 0 terninger tilbage . 125/126 for at slå 1 sekser anden kast vil der være flere kombinationer

Brugbart svar (0)

Svar #3
01. juni 2018 af peter lind

Hvis det første kast er foretaget, ved man jo hvad det bliver. Så skal man da kun se på hvad sandsynligheden er for de to sidste kast

Svar #4
01. juni 2018 af Aleynaa

Okey så får jeg nok fejl for opgaven har tænkt på noget helt andet ... har måske ekstra forvirret mig selv

Skriv et svar til: Korrekt tænkt ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.