Studievalg og videregående studie

Medicin - sommer el. vinterstart

15. juni 2018 af mariarasmussen96

Hej,

Jeg har søgt ind på medicin til sommer, og jeg ville egentlig bare høre, hvor stor er sandsynligheden for, at jeg kommer ind til sommerstart? Hvad siger man typisk at skillelinjen er mellem sommer- og vinterstart?

Jeg fyldte 20 i april


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juni 2018 af Skaljeglavedinelektier

Jeg fyldte også 20 i april (sidste år), og jeg fik vinterstart. 


Svar #2
15. juni 2018 af mariarasmussen96

Ih hvor irriterende... jeg går virkelig og håber på, at jeg får sommerstart, men chancen er vel lille? hvad er din erfaring?

Jeg skal nemlig til at afklare mig med, hvad jeg skal stille op med studiebolig og job osv


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. juni 2018 af guzbak

Jeg havde nogle på mit hold på 19 mener jeg. Så det kan lade sig gøre. Det kommer jo også an på dem gennemsnitlige alder det år og ønsker.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #4
15. juni 2018 af mariarasmussen96

Jeg er klar over, at det kommer an på alderen på ansøgere samt deres ønsker.
Det var mere for at få afklaret om der overhovedet er en stor chance for, at jeg kan komme ind til sommer :)

Brugbart svar (0)

Svar #5
15. juni 2018 af guzbak

Det tænker jeg også at jeg har svaret dig på? Stor er den dog nok ikke, da der er andre i rækken som nok er et par år ældre end dig.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #6
15. juni 2018 af Skaljeglavedinelektier

Tror du skal regne med vinterstart, men det kan man jo kun spekulere i. 

Jeg ved kun, at jeg stod i samme situation som dig, og jeg fik vinterstart, men sådan er det jo. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
16. juni 2018 af PSXL

Du skal nok regne med vinterstart. 
Jeg var 23 og havde ønsket sommerstart, men fik vinterstart. Så det afhænger meget af ansøgerne den omgang. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
16. juni 2018 af guzbak

#7 Lige præcis. Det er også det jeg prøver at forklare trådstarter. Jeg var selv 23, og kom på sommerstart. Men havde som sagt nogle på mit hold på 19-20, så det er ikke til at forudse.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (1)

Svar #9
16. juni 2018 af Dulugtergrimt

Jeg var lige blevet 20 i 2010, da jeg fik sommerstart. En veninde var 19 samme år og fik vinterstart.

Det er nok 50/50 hvis du er 20. Selvom de siger at ældstemand får sommerstart, så virker det af og til som om de alligevel blander bolsjerne .

Skriv et svar til: Medicin - sommer el. vinterstart

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.