Debat

Mac eller Windows til medicinstudiet

17. juni 2018 af MathematicallyIncorrect

Hej Folkens, 

om ikke så længe skal man til at søge ind på medicinstudiet, og  står på nuværende tidspunkt, hvor jeg skal have købt en ny bærbar. Jeg står mellem MacBook 15" Touchbar med 256GB SSD / I7 / 16GB Ram eller evt. full hd versionen af en Dell XPS 15 9560. Ville begge computere være kompatible med studiet, og er der evt. nogle begrænsninger ved at vælge den ene over den anden (ift. studiet)?

Det skal siges jeg ved siden af redigerer billeder (mere eller mindre på Adobe Premiere Pro). 


Brugbart svar (1)

Svar #1
17. juni 2018 af klartilathjælpe (Slettet)

Hej

Jeg har ikke forstand på hverken den ene eller anden computer, men kan sige til dig, at valget af computer er den mindste bekymring. Du kommer igennem studiet ligegyldigt om du har verdens dyreste mac eller den billigste windows computer på markedet. Så vælg computeren efter økonomi og lyst, og vil til sidst ønske dig held og lykke med studiet ?

Svar #2
17. juni 2018 af MathematicallyIncorrect

Tak for svaret. Så jeg går ud fra at alle programmer der bliver brugt er kompatible med bode IOS og Windows? :) mvh


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. juni 2018 af klartilathjælpe (Slettet)

Ja, i hvert fald på århus universitet. Derudover er mulighederne for brug af forskellige programmer i forbindelse med eksamem så stærkt begrænset, at det nærmest ikke gør den mindste forskel hvilken type computer du bruger.

Svar #4
17. juni 2018 af MathematicallyIncorrect

Perfekt, jeg takker mange gange !!

Brugbart svar (0)

Svar #5
18. juni 2018 af NielsThoegersen

Jeg ville dog overveje en Mac-computer. Jeg kan fra egen erfaring sige, at den er enormt god til studiebrug. :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
20. august 2018 af Pedro12

Jeg bruger min Mac computer - det er dog til en HA uni uddannelse. 

Jeg er sindssygt glad for den!

Mvh, Pedro 
Skribent indenfor holdningskorrigerende tøj


Skriv et svar til: Mac eller Windows til medicinstudiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.