Matematik
Matematik/programmering
Hej alle
Kan nogen hjælpe mig med vedhæftede opgave?
Tak på forhånd.
Svar #2
27. september 2018 af guuoo2 (Slettet)
Du skal finde en rod for f(r) = π·r·(r + √(202 + r2)) - 1200 <- Differensen mellem overfladeareal og 1200.
Svar #3
27. september 2018 af swpply (Slettet)
Brug at overfladearealet for en kegle med højde
og radius
er bestemt ved
Lad derfor vær funktionen givet ved
Du skal da finde således at
.
Svar #4
27. september 2018 af kgsklo
Swpply, måtte jeg kontakte dig pr mail om en lille opgave (5 linjer), som jeg har lavet, men åbenbart er lidt forkert?
Svar #5
28. september 2018 af swpply (Slettet)
Swpply, måtte jeg kontakte dig pr mail om en lille opgave (5 linjer), som jeg har lavet, men åbenbart er lidt forkert?
Af princip besvare jeg kun spørgsmål der stilles åbent her på studieportalen.
Du skal være velkommen til at lave en tråd med denne opgave, så vil entent jeg eller end af de andre kløgtige hoveder herinde gerne se på det ;-)
Svar #6
28. september 2018 af kgsklo
Svar #7
Hej - kan du hjælpe med, hvad det er jeg har gjort galt. Ifølge feedbacken, jeg har fået tilbage, står der:
"hvad der sker med O(X^6)-leddet, når jeg solver, og at vi har lært om den numeriske præcision?
Opgavebeskrivelsen og min løsning ses nedunder:
Svar #8
28. september 2018 af guuoo2 (Slettet)
Uligheden er rigtig, men du kan jo ikke bruge den til andet end at sige noget asymptotisk for x->0, hvilket ikke er det der spørges til. Selv i grænsen dækker O-notationen over en ukendt faktor.
Hvad er "Ex. 2 p.57" og hvilken lommeregner har du skrevet hvad på for at få dit nederste output?!
Svar #9
Eksempel 2 er bare et eksempel, hvor de også bruger Taylorserie.
Jeg har brugt TI-Nspire, hvor det kan ses nedenunder, hvad jeg har skrevet:
Svar #10
28. september 2018 af swpply (Slettet)
Hvofor spørger du ikke enten din forelæser eller den instructor der har rettet og givet kommentar?
Skriv et svar til: Matematik/programmering
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.