Engelsk

Engelsk grammatik

23. oktober 2018 af Clotild (Slettet) - Niveau: A-niveau
Er det nogle, der har lyst til at hjælpe mig med noget engelsk grammatik? Det er en opgave i hvilken jeg skal rette engelske sætninger og skrive den grammatiske grund til de skal rettes.
Clotilde

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. oktober 2018 af Stygotius

Så skulle du da tage dig sammen til at skrive den opgave.

Dui har intet sagt om hvilke problemer du har.


Svar #2
23. oktober 2018 af Clotild (Slettet)

Jeg sidder med den lige nu, og jeg har lavet det meste. Der er dog nogle ting, jeg ikke kan finde ud af. 

The actress was later released from hospital and was resting comfortable at home, a spokeswoman said. 

     “The pedestrian was subsequent identified as Reese Witherspoon. Witherspoon suffered minor injuries and was transported by ambulance to a locally hospital for medically treatment.” 

     A spokeswoman for the 35-year-old actress said: “She was not serious injured.” 

Miss Witherspoon won an Oscar for Best Actress for the 2005 film Walk the Line, a biographically drama about the early life of singer Johnny Cash. 

She married her secondly husband, Hollywood agent Jim Toth, earlier this year.

Jeg skal rette de understregede ord, så de er i den korrekte ordklasse og jeg er ikke i tvivl om selve rettelserne. Jeg kan blot ikke finde ud af hvilke ord eller dele af sætningen, som det understregede ord ligger sig til. Jeg ved, at det er adverbier og adjektiver, og jeg kender godt reglerne for hvornår man bruger hvilket ord, men jeg kan ikke se hvad selve ordet ligger sig til.


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. oktober 2018 af guuoo2

The actress was later released from hospital

Hvis du mener udskrevet fra et hospital hedder det "discharged". Med "released" udtrykker sætningen at opholdet har været et helvede eller som et fængsel.


Svar #4
23. oktober 2018 af Clotild (Slettet)

Det er selve opgaven, så det er jeg ikke herre over. Jeg er i tvivl om hvilket ord eller hvilken del af sætningen, som det understregede ord i hver linje ligger sig til.


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. oktober 2018 af guuoo2

Hvilke ord kan du ikke selv udelukke at comfortable ligger sig til


Brugbart svar (1)

Svar #6
23. oktober 2018 af Lillon (Slettet)

Det drejer sig om adjektiver og adverbier:

Adjektiver bruges til at beskrive substaniver, pronomer eller egennavne. Fx She is beautiful. - They live in a beautiful house. → beautiful lægger sig til she - house

Adverbier beskriver verber, adjektiver, andre adverbier eller hele sætninger. Fx She sings beautifully. --> beautifully lægger sig til verbet sings

Skal comfortable og serious ikke også være understregede og blive rettet ligesom de andre?????


Svar #7
23. oktober 2018 af Clotild (Slettet)

Jo, det skal de. Det har jeg slet ikke set. Tusind tak, men vil du kunne sige til mig, hvad i sætningen de understregede ord ligger sig til?


Brugbart svar (0)

Svar #8
23. oktober 2018 af guuoo2

Hvilke ord kan du ikke udelukke at adjektiverne/adverbierne lægger sig til?


Brugbart svar (0)

Svar #9
23. oktober 2018 af Stygotius

Et ord ligger sig ikke til noget. Det lægger  sig måske til et andet ord.

Adjektiver (tillægsord) udtrykker noget om en egenskab eller en kvalitet ved nogen eller noget, dvs. hvordan nogen eller noget er.

Adverbier (biord) siger først og fremmest noget om tid - sted - måde - grad og lægger sig fortrinsvis til verber

(Smlgn. "adverbium" = ad (= til) + verbum (= udsagnsord)

Tag et eksempel som "Pigen er utrolig smuk"

Ordet "smuk"  angiver en egenskab ved pigen,  nemlig at hun er smuk.

Ordet "utrolig" fortæller jo ikke at pigen var utrolig, men at hun var smuk i en utrolig grad.

På engelsk danner man ofte adverbier af adjektiver ved at tilføje -ly.

(The girl  is beautiful - The girl is incredibly beautiful and she sings beautifully)


Skriv et svar til: Engelsk grammatik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.