Afsætning

INSPIRATION TIL KØBSADFÆRD

24. oktober 2018 af VKC - Niveau: A-niveau

Hallo

Jeg skal til ØG-eksamnen i mandag den 29 oktober. Jeg har valgt emnet privatøkonomi, og jeg vil høre, om nogle af jer har et par gode ideer, som kan være relevante for emnet. Jeg har allerede valgt Maslows behovspyramide og købsprocessen. 

Tak på forhånd

Venlig hilsen Valdemar 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. oktober 2018 af Klaus17

hej Valdemar 

du kan bl.a. snakke om mikro og makro økonomi det hænger sammen med privatøkonomi, det vil være en god ide hvis du efter snakker om udbud og efterspørgsel for det har en sammenhæng med makroøkonomi. derudover kan du gå ind og snakke om det økonomiske grundforløb, det bliver du nemlig spurgt om under prøven ;).  


Svar #2
27. oktober 2018 af VKC

Hej Klaus

Det lyder super spændende. Jeg har allerede planlagt at snakke om "det private budget", men kan du eventuel uddybe, hvad du mener med "snakke om det økonomiske grundforløb". Tusind tak


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. oktober 2018 af Klaus17

Hej Valdemar
Det var min fejl haha. Bytter engang imellem på det økonomiske grundforløb og det økonomiske kredsløb. Jeg mener at hvis du snakker om det økonomiske kredsløb under den mundtlige prøve vil det trække karakterskalaen højt op for det er noget elever har svært ved. Selvom du ikke fremlægger om det vil læren spørge dig under dialogen. Var selv oppe i den samme prøve sidste uge. kom faktisk lige i tanke om hvis du mangler at udfylde mere tid så vil det være perfekt hvis du tog de 4 p’ er med og forklare om hvad det er. Det nemlig en stor del hvis du har noget inden for “forstå din skat” eller “Black Friday”.

Svar #4
28. oktober 2018 af VKC

Perfekt 

Det lyder super godt. Tusind tak.


Skriv et svar til: INSPIRATION TIL KØBSADFÆRD

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.