Dansk

Abort problemformulering.

25. oktober 2018 af Custom (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej folkens, jeg er lidt tør på ideer, nogen som kan give nogen forslag?

Vores underemne er abort.


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. oktober 2018 af kanjeghjælpedig (Slettet)

Her er masser af spørgsmål, som I kan tage fat på:

https://faktalink.dk/titelliste/abort


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. oktober 2018 af MaiiDevon

Der har altid været en heftig debat omkring abort, fordi folk har forskellige menneske- og livssyn. 

1) Nogle mener, at abort er mord, fordi idet, at der er tale om et foster, så er det liv. Andre mener, at der først er liv, når fosteret er mere end 12 uger gammelt.

2) Nogle mener, at alle ufødte børn har ret til liv (artikel 3 af menneskerettighederne). Andre mener, at abort er en menneskeret, fordi kvinden har ret til at bestemme over egen krop.

3) Nogle mener, at livet er en gave ligemeget hvad og vælger at beholde barnet, selvom de evt. ved på forhånd ved en scanning, at barnet bliver svært hjerneskadet og aldrig nogensinde vil kunne komme til at tale, gå mm. Andre mener, at dette vil betyde en nedsat livskvalitet, som de ikke vil byde barnet og derved få en abort.

Du kunne forklare hvad en abort går ud på, undersøge de forskellige holdninger til abort og hvad de udspringer af (f.eks. religion, menneskerettighederne mm.) og diskutere et dilemma. F.eks. hvis en kvinde bliver voldtaget og gravid med sin voldtægtsmands barn - må hun så godt få en abort eller?


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. oktober 2018 af VietCoungVu

1) Jeg vil dsog sige at en abort er netop, fordi barnet måske er uønsket, eller fordi et eller anden som har en nar til kærste og ikke vil have ansvar.

Grunden til abort er måske også fordi, at man er blevet voldtaget, og man vil ikke have et barn i et ungt alder eller fordi man ikke vil have ansvar.

Jeg synes i det hele taget, at abort er noget forfærdeligt noget.

Måske kunne du bruge det til din problemformulering :)


Skriv et svar til: Abort problemformulering.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.