Tysk

tysk skole

01. november 2018 af naominielsen (Slettet) - Niveau: 7. klasse

hej... jeg skal lave en presentation, sammen med nogle fra min klasse om realschule. vi har derfor brug for lidt viden om det. indtil videre ved vi at realschulen er en af de skoler man kan komme på efter grundschule, og at hvis man får gode karakterer eller hvis lærerene mener at du er egnet til det kan du komme på gymnasium,  som mest er bogligt. Har du derimod mindre gode karaktere kan du komme på hauptschule hvor at du kan lære håndværk og sådan noget. så hvis i ved noget om det ville det være rigtig fedt.

vi skal fremlægge d 6 november 2018. så please lad være med at svare bagefter.


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. november 2018 af VietCoungVu

"præsentation" og ikke "presentation".

Realschule er en slag gymnasium, som man kommer ind på efter grundskole. Og det findes også i Sverie, Østrig og Danmark, og jeg tror, men "ikke" sikker, det findes også i Rusland.


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. november 2018 af Lillon (Slettet)

#1 Nej, Realschule er ikke en slags gymnasium.

naominielsen, hvad er dit spørgsmål?


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. november 2018 af VietCoungVu

Det er da en slags gymnasium i Tyskland.


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. november 2018 af VietCoungVu

Skolepligten begynder det år et barn fylder seks år, og varer fra ni til tolv år. De første fire eller seks årene (afhængig af delstaten) går eleven i grundskole (Grundschule). Dette niveau kaldes Primarstufe.

Efter grundskolen er det tre hovedløb eleven kan tage: Hauptschule, Realschule og Gymnasium. Alle disse går under betegnelsen Sekundarstufe I


Brugbart svar (0)

Svar #5
01. november 2018 af Lillon (Slettet)

VietCongVu, Realschule er Sekundarstufe I og Gymnasium er Sekundarstufe I og II.


Brugbart svar (0)

Svar #6
01. november 2018 af VietCoungVu

Ok, sorry min fejl. Jeg misforstod det jeg læste.


Skriv et svar til: tysk skole

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.