Projektopgaven (9. kl.)

Projektuges karakter

15. marts 2019 af Frederik2424
Jeg har lige fået karakterer tilbage fra min projektuge (7), hvilket jeg er meget utilfreds med og ærligt forstod jeg ikke, hvorfor jeg kun fik 7. Jeg har snakket med læreren, men karakteren er givet. 7-taller for mig er rent lort, og jeg blev spurgt om jeg ville have det på karaktersbeviset, og jeg sagde ja, hvilket jeg nu fortryder. Karaktermæssigt var da folk, der var meget dårligere end mig, som har fået samme karakter, generelt pga. Kønnet (sådan har det altid været med mig.. jeg var 10-12 i alle opgaver, men får skrevet 4-7 fra læreren.

Er der ok at sige til min lærer, at jeg alligevel ikke gider have det på beviset, og er der nogle konsekvenser for det (er næste år på stx og regner med en temmelig høj uddannelse)

Tusind tak :)

Brugbart svar (1)

Svar #1
15. marts 2019 af Skaljeglavedinelektier

Du har intet at bruge dit folkeskole eksamensbevis til udover, hvad der nu kræves for at komme ind på gymnasiet. 

Det er også en lidt stor anklage, at dine lærer udviser en generel kønsdiskrimination. 


Svar #2
15. marts 2019 af Frederik2424

Så der vil ikke ske noget slemt ved at fjerne det fra eksamensbeviset? Eller er det bedre at beholde det?

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. marts 2019 af Skaljeglavedinelektier

Det kender jeg ikke noget til - men tag en snak med en studievejleder eller din lærer måske. 

7 er heller ikke nogen dårlig karakter! 


Svar #4
15. marts 2019 af Frederik2424

Ikke det jeg spurgte om, men tak

Brugbart svar (0)

Svar #5
15. marts 2019 af Studentos

Det har overhovedet ingen betydning for dig ift. gymnasiet, om du har det på dit eksamensbevis. 

Efter min opfattelse kan man lige så godt tage karakteren med. Når man kommer i gymnasiet, er der ikke noget, der hedder enten det ene eller andet. Der må man bide i det sure æble, og man bør heller ikke forvente, at alle ens karakterer er tocifrede. 


Skriv et svar til: Projektuges karakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.