Matematik

Statistik

07. april 2019 af linejie - Niveau: B-niveau

Hvilken grafisk repræsentation vil i anbefale at jeg lavede ud fra foretrukken smykkemærker og aldersgruppe? 

Jeg har prøvet mig frem, men hver gang jeg prøver at lave et søjediagram på Excel, kommer der ingen ting frem. Så jeg har virkelig inden idé hvad jeg skal gøre. 

I forhold til de relevante statistiske beregninger. Hvilke nogle kunne i så anbefale at man tog med? 

 


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. april 2019 af AMelev

Link til filen med data mangler.


Svar #2
08. april 2019 af linejie

Her er filen med dataerne 

Vedhæftet fil:181379_smykker.xlsx

Brugbart svar (0)

Svar #3
08. april 2019 af AMelev

Lav først en sortering eftter smykkemærke og derefter aldersgruppe, så er det overkommeligt at bestemme hyppighederne for de enkelte kombinationer af smykkemærke og aldersgruppe. 
Lav så en tabel over frrekvenser inden for hver underkategori smykkemærke/aldersgruppe.

Derefter kan du lave pindediagrammer over mærke/aldersfordelingen og undersøge hvert enkelt mærke mht. kvartilsæt, gennemsnit osv.

Vedhæftet fil:Billede.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #4
25. april 2019 af MattyDK

I forhold til lige præcis den opgave vil din lærer sikkert gerne have at du laver en ''Pivottabel'' som kan findes øverst i venstre hjørne af excel under ''indsæt''. Så deler den alle oplysningerne op for dig i en overskuelig tabel


Skriv et svar til: Statistik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.