Engelsk

Årsprøve- Engelsk

16. maj 2019 af Alma3456 - Niveau: B-niveau

Hej,

Jeg går i 1.g og har fået at vide, at jeg skal op i engelsk mundtlig som årsprøve. Det foregår således at vi har 60min forberedelse og 30min eksamination.

Hvis der er nogen derude, som har nogle gode råd for prøven, må de meget gerne skrive :-D Engelsk er nemlig  ikke ligefrem min stærke side....

Btw, hvad lægger censoren og læreren stor vægt på? Er der nogle punkter, hvor man ekstra skal være obs på?

Tusind tak på forhånd! :))


Brugbart svar (1)

Svar #1
19. maj 2019 af zootdude

Nu har jeg engelsk på A-niveau, men jeg vil råde dig til at have styr på hele dit pensum. Gå ind under undervisningsbeskrivelsen og kig på de tekster som I har læst i undervisningen. Det vil give super gode point hvis du kan perspektivere til andre tekster. Læreren og censoren vil uden tvivl spørge ind til det, hvis du ikke allerede er kommet ind på det. Du skal være opmærksom på, at du enten kan trække en non-fiktion eller en fiktion tekst og med dem følger forskellige fagbegreber. Dem skal du have styr på, da du eksempelvis ikke må bruge "main character" til en non-fiktionstekst. Skriv nogle analysepunkter ned i dine noter som du vil kigge på, men vær igen opmærksom på, at analysepunkterne varierer lidt alt efter om du trækker en fiktion eller en non-fiktion. 

Under forberedelsen vil jeg råde dig til at strege alle de citater over som du finder interessante eller kan belyse noget vigtigt fx i forhold til temaet eller andre analysepunkter du har udvalgt. Det er oftest nemmere at finde analysepunkterne ud fra dine citaterne.

 

Svar #2
19. maj 2019 af Alma3456

Tusiind taaak for svaret! Har fået større indblik i, hvordan prøven skal gå ud på :)) og vil med glæde bruge dine råd!


Skriv et svar til: Årsprøve- Engelsk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.