Eksamensforberedelse

12 eller 00 for gruppesamarbejde?

03. juni 2019 af KageSpiseren - Niveau: 9. klasse

Hejsa SP

Så jeg vil vide hvad sker der hvis man kører solo i en gruppe og fremlægger det hele til naturfags prøven mens de 3 andre ik laver noget og man har sørget for at få snakket om det hele og hvilken karakter man højst sandsynligt får for det arbejde?

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juni 2019 af Anders521

#0 Under prøven vil der nok blive sørget for at alle i gruppen får en chance til at bidrage med noget. Det er uvist hvilken karakter du vil få, selv hvis du får "snakket om det hele". Det afhænger af hvad "det hele" er.


Svar #2
04. juni 2019 af KageSpiseren

så hvis jeg bare svarer på alle spørgsmålene som lærerne og censor stiller mig så det top?


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. juni 2019 af Anders521

#2 Det er et meget bredt spørgsmål du stiller, idet der er faktorer at tage højde for. Kan du mon indskrænke spørgsmålet? 


Svar #4
04. juni 2019 af KageSpiseren

Altså vi giver jo en plakat som vi skriver under på. Der står vores modeller, arbejdsspørgsmål, problemstilling og perspektivering. Og beder om svar fra et af arbejdsspørgsmålene og jeg svarer hver gang og de andre ikke svarer på spørgsmålet?


Brugbart svar (1)

Svar #5
04. juni 2019 af oppenede

Det jeg ville gøre, hvis de andre er blanke, er bare at tage styringen og køre der ud af indtil eksaminator eller censor begynder at spørge de andre personligt. Når det sker kan du stadig komme med tilføjelser hvis de andre ikke svarer godt nok.

Ved de gruppeprøver jeg har været til har jeg flere gange oplevet at de(n) fagligt svage har fået en høj karakter på baggrund af de øvrige, hvilket har virket som om at dem der skulle bedømme ikke har villet give for forskellige karakterer inden for samme gruppe, men det afhænger nok meget af hvilken eksaminator og censor der er tale om. Dog har jeg ikke oplevet noget den anden vej.


Svar #6
04. juni 2019 af KageSpiseren

:) glad for at høre. Tak for hjælpen 


Skriv et svar til: 12 eller 00 for gruppesamarbejde?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.