Generelt

Macbook air 2019 eller macbook pro 2017

01. august 2019 af line041
Hej, jeg skal starte på gym her efter sommerferien, men jeg ved ikke hvilken computer jeg vælge til skolebrug, valget er imellem macbook Pro 2017 med 256 GB og macbook air 2019 med 256 GB. Jeg foretrækker mest macbook airen, men tror I at den kan bruges i flere år? Har nemlig tænkt mig at den computer jeg køber nu, også skal være den som jeg kommer til at bruge i noget af mit universitetsliv.

Tak på forhånd!! :)

Brugbart svar (1)

Svar #1
01. august 2019 af guzbak

Du kan sagtens bruge den på dit kommende studie på uni. Du bruger den ikke meget anderledes end i gym, med mindre du skal være programmør eller lignende. Selv ved programmeringsfag kan du stadig godt bruge en almindelig bærbar som har min. i5 processor (Jeg har selv haft programmeringsprogrammer på min computer, uden problemer). 

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. august 2019 af Eksperimentalfysikeren

Se lige den anden tråd om emnet:

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1904606

guzbak: Har du nogen erfaring med mac? Jeg mener, at der er andre, der er blevet frarådet mac, fordi visse væsentlige programmer ikke kan køre på mac. Jeg har ikke styr på, hvilke programmer, det drejer sig om.


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. august 2019 af guzbak

Dengang jeg startede i 2012 var der lidt begynderfejl med mac og det hele var lidt mere besværligt. Dog er der med årene kommet flere og flere programmer som også har en mac venlig udgave.

Ved du hvad du vil læse efter gym?
I gymnasiet vil jeg næppe tro mac bliver et problem for dig.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Macbook air 2019 eller macbook pro 2017

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.