Dansk

Hjælp til at lave en kort konklusion?

24. oktober 2019 af joy1 - Niveau: A-niveau

Hej

Er der mon nogen, som har tid til at hjælpe mig med at lave en kort konklusion?

Mail: [email protected]

Send mig gerne en mail, så jeg kan sende min besvarelse (fylder ikke særlig meget)

Jeg ser frem til at høre fra jer


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. oktober 2019 af Stygotius

Hedder Joy også Jakob?   Hmm. Jeg troede at Joy var et pigenavn.

Man skal altid være klar over at en konklusion ikke bare er en afslutning. Det er ikke bare noget der skal gøre en opgave færdig. Man skal virkelig konkludere noget, dvs. drage en konklusion af det man har skrevet i opgaven, -en konklusion  af f.eks. de påstande man  har fremført eller de teorier man har nævnt.

Som regel er en konklusion svaret på  det spørgsmål der gerne skulle være fremgået af ens problemformulering, -altså det problem man vil prøve at finde svaret  på.

En konklusion kan ikke blot være "kort". Den skal tærtimod give et fyldstgørende svar på en undersøgelse.

Som sagt er en konklusion ikke bare en afrunding eller en samlig fyldeord, der lyder pænt.

Jeg vil kraftigt fraråde at overveje  en  "kort konklusion".


Svar #2
25. oktober 2019 af joy1

Hej Strygotius

Tak for dit svar.

(Jeg forstår ikke helt pointen med det du skrev til at starte med. JOY er blot en forkortelse af mit fulde navn; J = Fornavn (Jakob) O = Mellemnavn Y = Efternavn)

Skriv et svar til: Hjælp til at lave en kort konklusion?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.