Engelsk

Engelsk C - Bøjningsformer - hjælp!

07. november 2019 af Leigho - Niveau: C-niveau

Hejsa, jeg har en grundlæggende forståelse for engelsk sproget, og har aldrig haft særlig svært ved at formulere mig på engelsk, derimod når det kommer til det analytiske - altså, grammatikken I Engelsk faget, så halter jeg gevaldigt...

Jeg undrer mig derfor, om der er nogle der meget kort kan forklare mig hvordan jeg skal redegøre for

1. Bøjningsformer - mht. en skriftlig eksamensopgave?

Jeg kom med buddet om at en bøjningsform på et regelmæssig udsagnsord, såsom "strong" er -1. strong - 2. stronger - 3. strongest. Dette var så bare forkert... er der nogle der kan uddybe mig hvordan Bøjningsformer skal forklares I skriftlige opgaver? eller give mig nogle eksempler, på ord der kan bøjes - i alle grader, så jeg ved helt præcist hvordan jeg skal redegøre for det, til næste gang. 

Tusind tak på forhånd, hvis der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig! :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. november 2019 af Syntesdetlæggertiljeg

Hej,

Strong er ikke et udsagnsord, men derimod et tillægsord. Udsagnsord er f.eks to eat, to see, to work, to shop, to walk, to talk, to make love etc. Noget du "gør".

Strong er et tillægsord. Som f.eks. hard, sweet, silent, sexy, tough, polite, generous, gay, conservative, idiotic etc. Noget du "er".

Du bøjede faktisk tillægsordet Strong helt rigtigt: Strong, stronger, strongest.

De andre er mere lumske. Så må man bruge et lille hjælpeord. F.eks. Generous.  He is generous. He's more generous than me. He was the most generous of them all.

Håber det giver mening! =)


Skriv et svar til: Engelsk C - Bøjningsformer - hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.