Dansk

Hjælp til perspektivering

01. december 2019 af livipige16 - Niveau: 9. klasse

Min klasse har lige læst En-To-Tre-Nu af Jesper Wung Sung.  vi har fået til opgave at finde en sang eller et digt at perspektivere bogen til. Jeg er totalt clueless nogen der kan hjælpe. DEt må gerne være en engslk sang. 

(Undskyld for den dårlige grammatik og stavning jeg er ordblind)


Brugbart svar (1)

Svar #1
01. december 2019 af KageSpiseren

Har din lærer ikke sagt indenfor hvilket emne, genre osv sangen skal være?

Men hvis det var ville jeg sige Kesi- Hele Vejen feat Gilli, da det handler om kærlighed og at man vil gøre alt for hinanden og lignende.


Svar #2
01. december 2019 af livipige16

nej min lærer har ikke sagt noget om genre. Jeg kender ikek rigitg den snag men tak for tippet


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. december 2019 af middelmådig

Hvilke gennemgående temaer har du fundet i bogen. Temaer som f.eks. tab, ensomhed, sorg osv?


Svar #4
01. december 2019 af livipige16

Jeg har fundet kærlighed,sorg, drømme, sygdom, vokse op, ansvar, vendskab, ritualer, tab, 


Brugbart svar (1)

Svar #5
01. december 2019 af middelmådig

Har ikke læst bogen, så derfor er det forholdsvist svært. Men ud fra temaerne som du opgiver og ud fra det resume jeg har læst, kunne jeg forestille mig at bogen kunne perspektivere til "the fault in our stars" af Troye Sivan. Hvor temaerne også er kærlighed, ansvar, sygdom, sorg og drømme. Kig eventuelt på lyrics. Sangen handler ligesom bogen, om det her med ikke at give op, og det med at man ikke vil miste kontrollen.

Gætter på du også kan trække tråde til filmen og bogen "the fault in our stars"

Men igen har ikke selv læst bogen.

Håber du kan bruge det til noget. :)


Skriv et svar til: Hjælp til perspektivering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.