Generelt

SU afslag

14. december 2019 af bobthebuilder41

Hej.

Jeg fik desværre ikke godkendt min (arkitekt/kunstnerisk) uddannelse i udlandet på fast track listen, men da der er bestemte punkter der ikke hænger sammen søger jeg svar her.

1.     Grunden til afslaget var umiddelbart at, uddannelsen ikke har en individuel optagelsesprøve (kvote 2), men da andre danske universiteter som f.eks. KADK også acceptere studenter baseret på deres karakter, (kvote 1) ligesom jeg så kan jeg ikke forstå hvorfor det er nødvendigt for min uddannelse, at have en individuel optagelsesprøve.

2.     Mit universitet har kontakt til mange andre skoler i både Europa og Danmark og er del i ”student exchange” programmer (EASMUS), som led i disse programmer kan vi sendes til universiteter som f.eks. Aalborg universitet og KADK, og deres studenter til os. Hvilket vil sige at mit universitets uddannelses niveau godkendes af disse institutioner.

Afslag meddelelsen fra styrelsen for institutioner og uddannelsesstøtte er også vedhæftet. 

M.v.h. Robin


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. december 2019 af Moderatoren

Jeg må indrømme, at jeg læser afslaget lidt anderledes. Desværre. Der står:

"Vores afslag skyldes, at uddannelsen ikke i sig selv giver en
erhvervskompetence, der umiddelbart kan finde anvendelse i Danmark."


Skriv et svar til: SU afslag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.