Generelt

Universitetet i Herning

07. januar 2020 af Bentenkristensen

Jeg er blevet lidt hooked på et studie på Aarhus universitet i Herning. Jeg havde egentlig tænkt at jeg skulle flytte til Aarhus for at læse, men er nu i tvivl. 

Jeg søger derfor lidt info og erfaringer fra studerende i området. 
Går jeg glip af noget af "universitets oplevelsen" ved at vælge at læse i Herning frem for Aarhus?


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. januar 2020 af thelma333 (Slettet)

ud over det helt åbentlyse, at det vil være langt nemmere at finde en studiebolig, så ved jeg det ikke - måske et bedre og tryggere lærings- og studiemiljø, fordi man ikke er så mange - mere tid og plads til den enkelte

men prøv at kigge her og tag så til deres åbent hus - det er altid bedst / nemmest at vurdere, når man tager ud og ser / fornemmer stedet og taler med undervisere og andre studerende

https://btech.au.dk/uddannelse/moed-de-studerende-i-herning/

Brugbart svar (0)

Svar #2
21. januar 2020 af StineJans

Universitetet i Herning er vel lidt anderledes da det, modsat mange af de øvrige universiteter, ligger i en by, som kun har ca. 50.000 indbyggere. Det giver suverænt bedre muligheder for en studiebolig til billigere penge og som @thelma333 siger, et bedre studiemiljø med plads til den enkelte. Herning er selvfølgelig en mindre by end Aarhus, men når det blot tager en time for at være i Aarhus - og lige så lang tid at være hjemme i Herning igen, så er mit personlige valg Herning.

Nu er jeg lidt i tvivl hvilken vej du ønsker at gå med universitetet? - for Herning har flere forskellige uddannelsessteder udover universitetet.. Jeg kan klart anbefale dig at tage et kig på https://uddannelsesbyherning.dk/uddannelser/. Uddannelsesby Herning hjælper også med alt muligt vedr. dit studie i Herning, herunder studiebolig og uddannelsesmuligheder.
Jeg vil også anbefale dig at besøge Aarhus Universitet i Herning, da miljøet er svært at beskrive/sammenligne – det skal opleves.


Skriv et svar til: Universitetet i Herning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.