Matematik

Differentialligning

03. februar 2020 af Genjutsu - Niveau: B-niveau

Her er opgaven

Har løst dem alle undtagen opgave c
Dette er mine løsninger:

Som i kan se giver det ikke nogen mening at ovnen skal indstilles til 3 grader celcius for at stegen opnår en indre temperatur på 62 grader celcius


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. februar 2020 af peter lind

Din løsning til differentialligningen er forkert. Brug evt. dit CAS værktøj til at løse ligningen


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. februar 2020 af mathon

                       \small \begin{array}{llll}&T(x)=C\cdot e^{-0.0045x}+A\\\\&T(0)=12=C\cdot e^{-0.0045\cdot 0}+A\\\\&C=12-A\\\\&T(x)=(12-A)\cdot e^{-0.0045x}+A \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. februar 2020 af AMelev

#0 Du høster point (også til eksamen) for at reflektere over resultatet af dine beregninger.
"Jeg kan se (enten ved kontrol eller sund fornuft), at mit resultat er forkert, men jeg kan ikke finde fejlen" bevirker, at en fejl ikke tæller helt så meget ned.

Jeg kan ikke se, hvordan, du har fundet frem til T = c·e0.045·x·A, men det er forkert, som påpeget i #1.
Du bruger Wordmat, så brug differntialligningsløseren der. dT/dx skal skrives som T'.

Det er en opgave, hvor der benyttes langtidsstegning, og det kan anbefales til fx juleanden.

Vedhæftet fil:Udklip.JPG

Skriv et svar til: Differentialligning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.