Engelsk

HVORDAN FORBEDRER JEG MIN ENGELSK

08. februar 2020 af Batsamyou
Hej jeg kunne virkelig godt tænke mig at forbedre mig i engelsk,men ved ikke hvor jeg skal starte fra. Jeg vil gerne forbedre mit ordforråd. Derudover vil jeg gerne blive bedre til at snakke engelsk. Nogle som eventuelt har nogle gode råd? På forhånd tak :))

Brugbart svar (1)

Svar #1
10. februar 2020 af Curiosity4life

Du skal læse en hel masse engelske bøger. Tal med dig selv på engelsk, altså diskuter om et eller andet (det er kun hvis du ikke har nogen at tale med, og ja jeg ved at det lyder underligt at tale med sig selv, men alle jeg kender, der er gode til sproget anbefaler det hele tiden og det hjælper faktisk rigtig meget). Når du virkelig har lyst til at se YouTube, så se engelske videoer, og det kan være hvilke som helst, bare at der er nogen, som taler engelsk. Du kan eventuelt gentage deres sætninger bare for sjovt, det hjælper også rigtig meget. For når du prøver at udtale ordene går det op i din hjerne og det får dig til at huske ordene, hvilket giver dig et bedre ordforråd.

Desuden kan du skrive en hel masse stile, korte tekster eller endda dagbøger på engelsk og få nogen til at kigge på det.

Det var mine råd, håber det hjælper!


Svar #2
10. februar 2020 af Batsamyou

Tusind tak for hjælpen :))

Brugbart svar (1)

Svar #3
10. februar 2020 af mettemettemette

Jeg er fuldstændig enig med #1. Vil bare lige tilføje: når du ser engelsksproget tv, se det enten uden danske undertekster eller slå de engelske undertekster til. Det aktiverer en hel anden del af hjernen når du ikke får oversat sproget. Hvad enten du er til at læse/skrive fantasy, fanfiction eller spille computerspil med andre - brug sproget aktivt og gør det på engelsk.

Jeg kastede mig ud i det på internettet og opdagede, at jeg næsten ikke kunne færdiggøre en sætning efter 10 klasse, selvom jeg hvde fået gode karakterer. Så hver gang jeg ville forklare noget, skrev jeg det ned på dansk og oversatte det. Laaangsomt opdagede jeg, at jeg færre og færre gange skulle have ordbogen frem, og i dag er jeg flydende på engelsk og læser engelsk på universitetet.

Og det er helt rigtigt meget vigtigt at sige sproget højt for sig selv. Jeg læste simpelthen op for mig selv og min hund på engelsk så min tunge kunne vænne sig til ordene. Det hjalp kolossalt når jeg skulle sige noget i klassen.


Svar #4
10. februar 2020 af Batsamyou

Tak for hjælpen, hvis i har flere råd, vil jeg meget gerne høre dem :)))

Brugbart svar (0)

Svar #5
10. februar 2020 af Fysikxd (Slettet)

Du kunne da også tale med dine venner/bekendte en gang imellem på engelsk.


Skriv et svar til: HVORDAN FORBEDRER JEG MIN ENGELSK

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.