Engelsk

Terminsprøve i engelsk

14. februar 2020 af Lei20 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har været til terminsprøve i engelsk. Er der nogen, der har lyst til at læse min opgave og eventuelt give et bud på en karakter?


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. februar 2020 af 101214 (Slettet)

Kom med den


Svar #2
14. februar 2020 af Lei20 (Slettet)

Her er den. Jeg kan ikke lige finde opgaveformulering, men det drejede sig vidst om noget i retningen med, at jeg skulle fokusere på, hvordan forfatteren engagerer sine læsere og til sidst skulle jeg diskutere maskulinitet og mental helbred. Hvis du har tid, kunne du også læse selve teksten. Den har jeg henvist til i en fodnote i opgaven. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. februar 2020 af 101214 (Slettet)

Da jeg ikke har læst teksten som du skriver om kan jeg ikke rigtigt bedømme den ud fra de pointer du laver i din prøve, dog er pointerne forholdsvis ligegyldige da størstedelen af lærerne vægter mest på grammatik og sprogbrug. Jeg vil mene at den ligger på 10-12 stykker.


Svar #4
14. februar 2020 af Lei20 (Slettet)

Jeg håber, at du har ret. Mange tak :-)


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. februar 2020 af Stygotius

-se det vedhæftede.


Svar #6
17. februar 2020 af Lei20 (Slettet)

Stygotius, du nævner i rettelsen, at man ikke ville kalde gentagelsen af "Everyone is going through something" en anafor. Men det bliver jo også nævnt i overskriften. Kan man alligevel ikke argumentere for, at det er en anafor? 


Brugbart svar (0)

Svar #7
17. februar 2020 af Stygotius

Mneeej, -en anafor er en gentagelse som er en integreret del af selve teksten. Her repeterer man jo blot en linje fra teksten, nærmest som et citat.


Svar #8
17. februar 2020 af Lei20 (Slettet)

Underligt. For jeg mener, at jeg altid har fået at vide, at den slags gentagelser kaldes for anaforer. I mine andre opgaver har min lærer ikke kommenteret på det. Nå, men lad os se, hvad min lærer vil sige til det.

Nu ved jeg ved godt, at jeg skifter emne. Jeg ved, at du er meget engageret i dansk, engelsk og tysk på SP. Af ren nysgerrighed: Hvad synes du om fag som matematik, fysik og kemi?


Brugbart svar (1)

Svar #9
17. februar 2020 af Stygotius

Nej, det er ikke en anafor. Han citerer bare sin egen tekst, som citatet ikke er en del af..

Matematik, fysik, og kemi??

Jeg er en klovn til disse fag, og jeg forstår ikke meget af dem.

For at være helt ærlig; Jeg finder dem heller ikke ret interessante.


Svar #10
17. februar 2020 af Lei20 (Slettet)

Flere spørgsmål:

Hvad niveau havde du matematik på i gymnasiet?

Hvad synes du om den nye gymnasiereform, hvor regeringen har valgt at gøre matematik obligatorisk på B-niveau? (Undtaget for de elever, der har den supersproglige studieretning).


Brugbart svar (0)

Svar #11
17. februar 2020 af Stygotius

Jeg havde kun matematik i 1.G.

Jeg mener at det nok er meget godt at sproglige gymnasieelever får et elementært kendskab til matematik.


Svar #12
17. februar 2020 af Lei20 (Slettet)

Jeg er enig.

Må jeg gerne spørge om, hvilken karakter du fik?


Brugbart svar (0)

Svar #13
17. februar 2020 af Stygotius

i hvad??


Svar #14
17. februar 2020 af Lei20 (Slettet)

Matematik.


Brugbart svar (0)

Svar #15
17. februar 2020 af Stygotius

Det kan jeg slet ikke huske


Skriv et svar til: Terminsprøve i engelsk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.