Matematik
Matematikhjælp
Hej
Er nogle der kan være søde at hjælpe med hvordan man skal beregne/lave konfidensintervaller og beregning af sandsynligheder ved brug af binomialfordelingen med udgangspunkt i følgende excelark. Hvilket excelark skal der tages udgangspunkt?
(Billedet er et udsnit af data)
Svar #1
19. april 2020 af AMelev

Jeg har svært ved at se, hvordan binomialfordelingen skal komme ind i billedet. Det ligner mere et datamateriale, som måske kunne være normalfordelt.
Læg lige et billede af hele opgaven op.
Svar #2
19. april 2020 af kj12345 (Slettet)
Har lavet de fleste af punkterne det kunne indholde udtagen konfidensintervaller og beregning af sandsynligheder ved brug af binomialfordelingen hvilket jeg har svært ved at se kunne indgå. Derudover ved jeg ikke om det er muligt at lave en grafisk præsentation til data omkring "Angiv primær årsag til du flyttede..."
Svar #4
20. april 2020 af AMelev

Som jeg læser det skal du bruge de pinde, der giver mening for det aktuelle datamateriale.
Fx kan du prøve at lave en model for huspriserne vha. regression, mens regression ikke giver mening i forbindelse med årsag. Der kunne man til gengæld lave et chi2-test for uafhængighed mellem alder og flytte-årsag.
Ved huspriserne kan du også inddele i passende prisintervaller og lave despriptiv statistik på det.
Skriv et svar til: Matematikhjælp
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.