Historie

billedet

01. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Det her billedet. kan det ikke bevises for at "Nazismen som ideologi havde sin oprindelse under 1.verdenskrig."

Vedhæftet fil: ppp.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. maj 2020 af Moderatoren

Nej. Det billede er fra Frøslevlejren og er nok taget efter 2. verdenskrigs afslutning.

Prøv at læse det link, som jeg flere gange i går rådede dig til at læse.


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. maj 2020 af ringstedLC

Billedet viser formentlig en del af grænsen mellem Vest- og Østtyskland. Det har altså intet at gøre med Nazismen.


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. maj 2020 af Moderatoren

Nej, han må have fundet det her: https://da.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%B8slevlejren


Svar #4
01. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Hvis jeg kunne finde en bevis for at "Nazismen som ideologi havde sin oprindelse under 1.verdenskrig." hvilke billede/tekst skulle det så være


Brugbart svar (1)

Svar #5
01. maj 2020 af ringstedLC

#1: Nå for pokker, det er det jo også. Frøslevlejren har selvfølgelig noget at gøre med Nazismen, men den beviser ikke sammenhængen med 1. Verdenskrig.


Brugbart svar (0)

Svar #6
01. maj 2020 af Moderatoren

Jeg tror ikke, at man kan finde sådan set. Læs tråden fra i går igen.


Svar #7
01. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Har fundet ud af noget men tak


Svar #8
01. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

at i 1919 fik partiet besøgt af Adolf Hitler, som var en tysk politiker, og han kom stillende ind i partiet og blev deres taler, og da Tyskland tabte krigen i 1918, følte Tyskland sig nederlag, fordi det ikke noget at klare hvad man har sat sig, men også at de tabte, og Hitler og nazister ville prøve at skabe noget nyt hvilket er, at???


Brugbart svar (0)

Svar #9
01. maj 2020 af Moderatoren

 Læs tråden fra i går igen.


Svar #10
01. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

det har jeg gjort, men hitler og nazister ville prøve at skabe noget, hvilket er da de tabte deres krig. da de ville skabe noget nyt hvad var det


Brugbart svar (0)

Svar #11
01. maj 2020 af Moderatoren

Det er simpelthen så svært at forstå dig. Det er derfor meget svært at hjælp dig. 

Jeg tror at opgaven, som du har gang i nu lægger alt for langt over dit nuværende niveau.

Jeg synes, at du skal tage en snak med din lærer, om hvordan du skal løse den opgave, som du har fået.


Svar #12
01. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

hvorfor ville du aldrig hjælpe. det er så sværet at man ikke engang kan stille et spørgsmål ud fra man ikke engang selv kan. derudover har jeg det ikke så sværet men min lære er ikke i online men offline.


Brugbart svar (0)

Svar #13
01. maj 2020 af Moderatoren

Jeg vil gerne hjælpe dig, men jeg kan desværre ikke. Du er meget svær at forstå, du læser ikke hvad jeg skriver og så vil du aldrig skrive hvad dine opgaver går ud på. 

Jeg synes, at du skal skrive eller ringe til din lærer og snakke med ham/hende om opgaven. Din lærer kender dit niveau og kan bedst hjælpe dig.

Og ellers skal du have held og lykke med din opgave :)


Svar #14
01. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

okay prøv at hør. Den opgave, som min lære fortalte mig, at jeg skulle trække. Dem emne jeg havde trukket hed, "den nazistiske raceideologi" Alt det jeg havde kommet i tanke om/ havde fundet det i folkedrab.dk. Mit problem er, at alt det jeg havde fundet, skulle så være et bevis, at det er korrekt, det jeg fortæller hende.

Der ligger problemt hvis du nu forstår mig


Brugbart svar (0)

Svar #15
01. maj 2020 af Moderatoren

Ok, så skal du nok bruge det, som du har lært om kildekritik. Du skal altså lave kildekritik på folkedrab.dk.


Svar #16
01. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

kildekritik betydet det historien historisk kilde er troværdig


Brugbart svar (0)

Svar #17
01. maj 2020 af Moderatoren

Yes – Om du vurderer at siden er troværdig.


Svar #18
01. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

ok var det bare det jeg skulle < skrive alt om "den nazistiske raceideologi" < og kildekritik


Svar #19
01. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

og have et bevis alt det jeg er korrekt


Brugbart svar (0)

Svar #20
01. maj 2020 af Moderatoren

Super


Forrige 1 2 Næste

Der er 22 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.