Tysk

Rette tysk

12. maj 2020 af Marieøstergaard - Niveau: 8. klasse

Hej, er der nogen som har tid til at rette min tysk tekst, hvis jeg har fejl i dem, det ville være en stor hjælp!

Den orginale tekst: I min sommerferie vil jeg rigtig gerne tage til Island sammen med min familie. Island har en rigtig flot natur, kultur, og mange andre flotte steder. Men på grund af Corona bliver vi nødt til at blive hjemme. Derhjemme vil jeg nok også tilbringe tid med min familie, men selvfølgelig også se mine venner, og tage andre steder hen, bare i Danmark

Min tysk tekst: In meinen Sommerferien ich würde sehr gerne reisen zu Island zusammen mit Familie. Island hat eine richtig prachtvolle Natur, Kultur und viele flott Orte. Aber wegen Corona werden wir müssen zu bleiben zu Hause. Zu Hause mag ich wohl auch verbringe Zeit mit meiner Familie auch, aber natürlich wollte ich auch meine Freunde sehen, und woanders suchen, nur in Dänemark

Håber i har tid til det. Mange tak på forhånd!!


Brugbart svar (1)

Svar #1
12. maj 2020 af Stygotius

 In meinen Sommerferien ich würde sehr gerne reisen zu Island zusammen mit ...... Familie. Island hat eine richtig prachtvolle Natur, Kultur und viele flott Orte.( Aber w)Wegen Corona werden wir müssen zu bleiben zu Hause. Zu Hause mag ich wohl auch verbringe Zeit mit meiner Familie auch, aber natürlich wollte ich auch meine Freunde sehen, und woanders suchen, aber nur in Dänemark

Fede typer = ting der bør rettes.


Svar #2
12. maj 2020 af Marieøstergaard

Hej tusind tak for hjælpen!

Er det så sådan her jeg skal skrive det?

In meinen Sommerferien würde ich sehr gerne reisen nach Island zusammen mit Familie. Island hat eine richtige prachtvolle Natur, Kultur und viele grossartig Orte. Aber wegen Corona wir werden müssen zu Hause bleiben. Zu Hause mag ich wohl auch verbringen Zeit mit meiner Familie auch, aber natürlich würde ich auch meine Freunde sehen, und woanders suchen, aber nur in Dänemark.


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. maj 2020 af Stygotius

1  Du har jo ikke rettet mere end en brøkdel af det jeg havde markeret.

2  Tysk er ikke engelsk og bruger ikke engelsk ordstilling.

3  Man begynder (som  på dansk) ikke en hovedsætning med et "aber/men". Ordet "men" (aber) angiver altid      en kontrast.

4  Navnemåde og kort tillægsform står  sidst i en tysk hovedsætning og næstsidst  i en ledsætning.


Svar #4
12. maj 2020 af Marieøstergaard

#3

1  Du har jo ikke rettet mere end en brøkdel af det jeg havde markeret.

2  Tysk er ikke engelsk og bruger ikke engelsk ordstilling.

3  Man begynder (som  på dansk) ikke en hovedsætning med et "aber/men". Ordet "men" (aber) angiver altid      en kontrast.

4  Navnemåde og kort tillægsform står  sidst i en tysk hovedsætning og næstsidst  i en ledsætning.

Skal jeg så ikke slette aber der ved "Aber wegen Corona.."


Svar #5
12. maj 2020 af Marieøstergaard

Men jeg ved ikke hvordan jeg så skal lave det?


Brugbart svar (1)

Svar #6
12. maj 2020 af Stygotius

 In meinen Sommerferien möchte ich sehr gerne mit meiner Familie nach Island  fahren.  Island besitzt eine ganz wunderschöne Natur, Kultur und viele naturschöne Orte. Wegen der Coronakrise müssen wir zu Hause bleiben. Dort kann ich auch Zeit  mit meiner Familie verbringen. Natürlich möchte ich meine Freunde treffen und andere intressante Orte besuchen, aber nur in Dänemark.

Dette er mit forslag, men det lærer du nok ikke særligt meget af.


Brugbart svar (1)

Svar #7
12. maj 2020 af shababab

In den Sommerferien würde ich gerne nach Island zusammen mit meiner Familie. Island hat eine wunderschöne Natur, Kultur und viele andere schöne Orte. Hier in Dänemark würde ich aber gerne meine Zeit mit meiner Familie verbringen, aber natürlich will ich auch mit meinen Freunden zusammen sein und andere Orte in Dänemark besuchen.


Svar #8
12. maj 2020 af Marieøstergaard

Taúsind tak til jer begge!


Brugbart svar (2)

Svar #9
12. maj 2020 af Stygotius

Selv tak, men #7 er nu ikke helt rigtig  og præcis.


Skriv et svar til: Rette tysk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.