Matematik

regression

13. maj 2020 af Sophia43 - Niveau: A-niveau

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue a, b og c i mit regression 


Brugbart svar (1)

Svar #1
13. maj 2020 af peter lind


Brugbart svar (1)

Svar #2
13. maj 2020 af peter lind

a) Brug regression af 2. grads polynomium

b) Løs ligningen 2 = f(x). Forskellen mellem de to løsninger er længden af sprossen


Svar #3
13. maj 2020 af Sophia43

Tusind tak peter, dog jeg forstår ikke hvordan jeg løser 2=f(x)


Brugbart svar (1)

Svar #4
13. maj 2020 af peter lind

Det giver ligningen 2 = ax2+bx+c hvilket er en simpel andengradsligning. se evt formel 80 og 81 side 17 i din formesamling


Svar #5
14. maj 2020 af Sophia43

har desværre ikke den formelsamling du taler om, men hvordan udregner man denne andengradsligning? for jeg har lige prøver og jeg får det til noget meget mærkeligt: c=-ax^2-bx+2


Brugbart svar (0)

Svar #6
14. maj 2020 af AMelev

Det ser ud til, at du bruge Geogebra, og i så fald skal du i a) vælge regressionsmodellen Polynomiel (se evt. vedhæftede)

#5

har desværre ikke den formelsamling du taler om, men hvordan udregner man denne andengradsligning? for jeg har lige prøver og jeg får det til noget meget mærkeligt: c=-ax^2-bx+2


Det undrer mig, at du ikke i det mindste har fået et link til den officielle formelsamling, som må benyttes til eksamen - også til prøven uden hjælpemidler, men her er et link. Gør dig fortrolig med indholdet, indholdsfortegnelsen er på side 4.

Som det fremgår af formlen, skal du have 0 på den ene side i ligningen. a, b og c har du fra sp. a).

Vedhæftet fil:graf.png

Skriv et svar til: regression

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.