Studievalg og videregående studie

Hvordan ser I mine chancer?

14. juni 2020 af Legendarycreature
Hej. Hvor sikker skal man være på at man bliver optaget i kvote 1? Søger ind på Erhvervsøkonomi HA i Odense her om lidt med et snit på 7,6. Hvad er tendensen? Kommer det til at have nogen effekt at startbonussen er fjernet fra i år af? Har corona betydning for flere ansøgere og hvordan vil det påvirke? Adgangskvotienten sidste år var 7,0 og forrige år igen 6,5. Hvordan ser I mine chancer? Går med halv angst her for tiden.

Svar #1
14. juni 2020 af Legendarycreature

.

Brugbart svar (0)

Svar #2
14. juni 2020 af DrNielsen

Det har du eller os andre absolut ingen chance for at svare på :-) Du må gå og stege lidt som vi andre også har gjort ;)


Svar #3
14. juni 2020 af Legendarycreature

Det er selvfølgelig rigtigt, men kunne godt være man forventede enten stigninger eller fald pga startbonus og corona..

Brugbart svar (0)

Svar #4
14. juni 2020 af DrNielsen

Jamen altså alt andet lige falder den jo nok svarende til de 8% der blev givet i kvik bonus. Men det fald er også påvirket af hvor mange der søgte uden kvikbonus. Så er det påvirket af at karaktergivningen i år for studenterne har været anderledes, at der har været corona osv. Der er så uendeligt mange ukendte faktorer der spiller ind at det er umuligt at sige.
Hvis du kigget på kvik-bonus alene tror jeg ikke det har den store betydning. Nok falder snittet isoleret på denne faktor, men det gør ansøgerens snit jo også. Og det er ens for alle. Så i praksis tror jeg det har en meget beskeden betydning for den enkelte.

Skriv et svar til: Hvordan ser I mine chancer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.