Studievalg og videregående studie

Medicin på Ku - standby eller ej

17. juni 2020 af Matematik10

Hej alle

Jeg har i flere dage gået og tænkt på, om jeg skal sætte kryds på en standbyplads inde på optagelse.dk. Jeg har i forvejen allerede taget et sabbatår, hvor jeg skulle supplere nogle manglende fag, for at komme ind på medcinstudiet. 

Grunden til at jeg gerne vil søge standbyplads på KU, er fordi min familie og venner betyder en del for mig. Men på den anden side, vil jeg meget gerne starte på studiet hurtigst muligt. Så jeg står lidt i en tvivlsom situation og ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg elsker at gå i skole og studere, derfor ved jeg ikke om jeg kan klare et år mere, hvor jeg bare skal finde et arbejde, også starte næste år.

Lige nu har jeg et snit på 10.5 (med karakterbonus på 1.08, så er mit snit 11.3) 

Adgangskvotienten på KU var 11.1 (med karakterbonus) og standby var 11.0 (igen med karakterbonus)

(Dog skal man lige tage højde for, at denne bonus på nuværende tidspunkt er afskaffet) 

Hvordan ser i min mulighed for at starte på KU?

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej :) 


Brugbart svar (1)

Svar #1
17. juni 2020 af Legendarycreature

Jeg ville tilvælge stand-by. Og hvad der sket med årets kvotienter kan jeg heller ikke rigtig blive klog på.. hurtigstartbonus er afskaffet som logisk ville betyde de faldt med ca 0,6-0.7, men på den anden side er der flere ansøgere i år. + der skabes 5000 ekstra studiepladser..

Skriv et svar til: Medicin på Ku - standby eller ej

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.