Generelt

Samfundsfag merit

22. oktober 2020 af Reqnab

Hej

Jeg står i et lille dilemma, som både jeg og studievejlderen på min skole er en smule i tvivl om. Sagen er den, at jeg er startet på et studenterkursus i sommers. Jeg har tidligere taget et par HF enkeltfag heriblandt samfundsfag, og dette har jeg søgt merit for, og har sidenhen fået dette. Faget udbydes kun på C niveau på den studeretning jeg har valgt. Sagen er så den, at jeg har taget først C niveau og siden B niveau på HF enkeltfag. fik 4 på C niveau, men 12 på B niveau. Og vil selvfølgelig helst have B niveau med på eksamensgennemenittet, da karakteren der er langt højere. Vejlederen er dog i tvivl om jeg kan dette, og mener kun, at jeg kan få C niveau med på beviset, selvom jeg har fuldført faget på et højere niveau. Hun har sidenhen kontaktet nogen der skule have en smule mere styr på det, og som skal se det hele igennem. Vi venter stadig på svar fra dem.

Mit spørgsmål er så bare at kan det virkelig være rigtigt, at man ikke kan få et højere niveau af faget med på eksamenspapirene hvis faget kun udbydes på C niveau på den studieretning man har valgt? Jeg har altid forstået det på den måde, at det var det højeste niveau du havde faget på som talte ligemeget hvad.

Nogen der har prøvet noget ligende?


Brugbart svar (2)

Svar #1
22. oktober 2020 af Justitia

Såfremt du har afsluttet samfundsfag på B niveau, så burde din samfundsfag B karakter fremgå på dit bevis. 

Alt andet ville være tåbeligt, eftersom ens samfundsfag C karakter formelt er ligegyldig, såfremt du opgraderer til samfundsfag B.


Svar #2
23. oktober 2020 af Reqnab

#1

Såfremt du har afsluttet samfundsfag på B niveau, så burde din samfundsfag B karakter fremgå på dit bevis. 

Alt andet ville være tåbeligt, eftersom ens samfundsfag C karakter formelt er ligegyldig, såfremt du opgraderer til samfundsfag B.

Det er også sådan jeg ser på det, men vejlederne kan åbenbart ikke helt finde ud af det. Jeg må vente, og se hvad der sker. Tak for svaret!


Skriv et svar til: Samfundsfag merit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.