Matematik
HJÆLP! til sandsynlighedsregning
Hej jeg har lidt svært ved at regne disse opgaver ud. Er der nogen som kan hjælpe mig?
Opgave 1. En mand går en tur ude i sneen, men er kun 3 skridt væk fra at falde i en stor snedrive og hvert skridt han tager, er enten mod snedriven eller væk fra snedriven.
a) Hvis det er lige sandsynligt, at han går mod snedriven som væk fra snedriven, hvad er så sandsynligheden for at han inden for max 5 skridt er faldet i snedriven?
b) Hvis han går væk fra snedriven med sandsynligheden 60% og mod snedriven med sandsynligheden 40%, hvad er så sandsynligheden for at han inden for max 5 skridt er faldet i snedriven?
til a) har jeg fået 31%
til b) har jeg fået 23%, men er ikke sikker på om hvis dette er korrekt
Opgave 2.
Der er gevinst på en kalender hvis der på en kalender er netop 7 eller 8 juletræer når alle låger er åbnet. Sandsynligheden for, at der er et juletræ bag en låge, benævnes p.
a) Bestem sandsynligheden for, at der er gevinst på en kalender, hvis p = 0,2.
b) Brug differentialregning til at bestemme den værdi af p, der giver den maksimale sandsynlighed for gevinst på en julekalender.
til a) har jeg fået 15%
Skriv et svar til: HJÆLP! til sandsynlighedsregning
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.