Dansk

projekt opave Corona

27. januar 2021 af saxokondi - Niveau: 9. klasse

Corona-Crazyness

Projektopgaven går på tværs af skolens fag og emner, og læreren tilrettelægger og differentierer undervisningen, så den tilgodeser den enkelte elevs mulighed for at arbejde med: en problemstilling, opgavens indhold, arbejds- og undersøgelsesformer, kilder og materialer, udtryks- og formidlingsformer, at fremstille et produkt, at gennemføre fremlæggelsen, et eller flere praksisfaglige elementer. (Info om projektopgaven: https://www.uvm.dk/folkeskolen/fag-timetal-og-overgange/udskoling/projektopgaven-i-9-klasse)

I denne projekt-udgave skal I:

Finde og nedskrive en problemstilling (problemformulering) ift. overemnet (Corona-Crazyness) – fx: Jeg ledes ved at være hjemme og savner input fra kulturlivet – særligt at komme på restaurant… Hvordan skaber jeg bevægelse i en stillesiddende corona-skole???...
Overveje tværfaglighed med dansk og engelsk: Engelsk (fremlæg på engelsk, brug youtube video til at folde servietter, læs engelsk tekst etc…)
Have et lækkert produkt
Huske kildeangivelse

please hjælp mig 


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. januar 2021 af Moderatoren

Hvad skal du have hjælp til? Hvordan har du arbejdet med opgaveformuleringen indtil videre? Har du fx brainstormet efter ideer?


Skriv et svar til: projekt opave Corona

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.