Studievalg og videregående studie

International virksomhedskommunikation

06. marts 2021 af cherie4944

Hej, er der nogen herinde som læser international virksomhedskommunikation i engelsk enten på AU eller AUU, som kan fortæller mig om studiet? Jeg synes det lyder rigtig spændene. Men er bekymret for om der er gode job muligheder efter endt uddannelse, da det jo er en humanistisk uddannelse.


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. marts 2021 af Mikkelmbs

Hej

Jeg går ikke selv på studiet, men IVK I engelsk kan helt sikkert være spændende. Jeg tror sagtens at man kan få nogen gode og lærerige år på studiet.

Desværre er det sådan, at uddannelsen på både AU og AAU har en forholdsvis høj arbejdsløshedsprocent. Den er på henholdvis 13 og 20%, hvilke må være siges at være rimelig høj. Det handler meget om, at det er en uddannelse, der hverken er det ene eller det andet, og ikke helt kan tage stilling til sin kompetenceprofil. Derfor er den ikke ikke så efterspurgt i erhvervslivet. I øvrigt er det vel også et spørgsmål om udbud og efterspørgsel, der ikke helt passer sammen.

Lad mig dog sige det sådan her: Hvis du virkelig brænder for uddannelsen, så spring ud i det! Men du skal være forberedt på det ovenstående jeg har skrevet

Held og lykke med studievalget

Brugbart svar (0)

Svar #2
18. marts 2021 af fghfg

Jeg går på en sproglig uddannelse, der ikke er IVK. Jeg har haft en del fag sammen med IVK-uddannelsen inden for mit sprog.

Jeg har haft undervisning i oversættelse med dem. Det var ekstremt spændende, og der var et virkelig godt samarbejde mellem teori og praksis.

Så er der en masse teorier om kommunikation. Det er slet ikke så spændende som det lyder. Man læser lange tørre tekster, der ikke siger meget ud over det åbenlyse - det handler bare om at man skal lære de rigtige fagbegreber udenad. Det ændrer sig måske længere inde i IVK-uddannelsen, men på første år er det i hvert fald tørt.

Sprogundervisningen er fed, men - på mit sprog i hvert fald - er der nogle ret vigtige grammatiske emner, som de slet ikke lærer på IVK.

Jobmulighederne er klart bedre på IVK-uddannelserne i tysk, fransk og spansk, men man kan sagtens få sig en god karriere med IVK i engelsk.


Skriv et svar til: International virksomhedskommunikation

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.