Dansk

rettelse af opgave

20. marts 2021 af javannah5 - Niveau: A-niveau

Kan Studieportalen også rette ens opgaver?


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. marts 2021 af StoreNord

Nogen er MEGET kritiske.
Så kan de slet ikke styre sig.        :-)


Svar #2
21. marts 2021 af javannah5

Jeg har en dansk aflevering som jeg er i gang, og jeg vil gerne have den rettet efter jeg er færdig. Men er der en sandsynlighed for at hvis jeg sender til Studieportalen, at nogen vil rette den eller kender du personligt en anden hjemmeside jeg kan går til, hvor de er meget gode og hurtige til at rette ens dansk opgaver.


Svar #3
23. marts 2021 af javannah5

????


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. marts 2021 af Stygotius

Du har selv ansvaret for den opgave du afleverer, men du kan hos Studieportalen få god hjælp til at løse konkrete spørgsmål om ting du er i tvivl om.

SP retter ikke dine opgaver for dig da du jo så ville aflevere noget du ikke  selv har skrevet, og det kaldes for "snyd". Hvorfor skal en lærer i øvrigt give karakterer for en opgave som ikke er skrevet af den rigtige elev?


Svar #5
03. april 2021 af javannah5

Jeg har aldrig sagt at jeg vil have at I skal skrive min opgave for mig. Jeg har allerede skrevet den. Jeg vil bare gerne have den gennemtjekket og fortalt mine fejl og hvad jeg skal gøre bedre. Og så går jeg selv og omformulere og retter til på min opgave efter jeg har fået feedback på den.

Men det er ligemeget nu da jeg har afleveret den

Brugbart svar (0)

Svar #6
03. april 2021 af Stygotius

Når andre har rettet din opgave for dig, er der det da ikke dig selv som har  lavet/formuleret  den.

Det du vil  have, er det din lærer skal fortælle  dig. Det er hans/hendes opgave.

Dit sprog i dine indlæg vise klart at du har brug for hjælp til at skrive dansk. 


Svar #7
03. april 2021 af javannah5

Når min lærer retter mine opgaver, skriver hun kun feedback til mig. Hun skriver hvad der var godt og dårligt ved opgaven. Jeg vil bare have, at nogen fra Studieportalen giver mig feedback på min opgave, uden at de omformulerer på noget, det gør jeg selv. Der er ikke noget galt ved det. Det er ikke, fordi jeg bliver dårligere til at skrive dansk, når nogen fortæller mig hvad jeg skal gøre bedre ved min opgave.

Brugbart svar (0)

Svar #8
03. april 2021 af Stygotius

Du vrøvler.


Svar #9
04. april 2021 af javannah5

Hvad snakker du om?

Brugbart svar (1)

Svar #10
04. april 2021 af Stygotius

Du har ikke forstået at når nogen anden har rettet fejl i din opgave, er det ikke mere  den opgave du har skrevet men resultatet af en andens arbejde.  Det kan en lærer ikke bruge til noget, -slet ikke til at hjælpe dig  til at blive bedre. 


Svar #11
04. april 2021 af javannah5

Det eneste jeg vil have er, at en person giver mig en kommentar på min opgave, altså de skriver hvad de synes om den. Jeg vil ikke have, at de peger specifikt på, hvor mine fejl ligger henne i opgaven. Når jeg skal læse min opgave igennem, kigger jeg altid selv efter om jeg har nogle fejl, jeg skal rette op på.
Jeg har endda en lærer, der selv fortæller, at han havde en kammerat i gymnasiet, som ofte gav ham feedback på hans opgaver.

Skriv et svar til: rettelse af opgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.