Matematik

hjælp

29. september 2021 af rasmus2525 - Niveau: A-niveau

Frederik og daniel fylder hver deres bil med benzin, før de kører på ferie. I frederiks bil kan der være 40 liter i tanken. I daniels bil kan der være 44 liter i tanken. Eftersom 130 km er der 33,5 liter tilbage i tanken på ferederiks bil , mens der er 43,3 liter tilbage i tanken på daniels bil

A) hvor langt har de to biler kørt, når de har lige meget benzin i tanken?


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. september 2021 af Moderatoren

Husk:

Giv dit indlæg en sigende titel. På den måde er der større sandsynlighed for, at lektiehjælperne kan finde dit spørgsmål.

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. september 2021 af Moderatoren

Du skriver forresten i denne tråd, at du har matematikprøve i dag:

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=2023860#2023896

Hvis du er til prøve, så må du nok ikke få hjælp? Må du? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. september 2021 af PeterValberg

Jeg tænker, at du opstiller to (lineære) ligninger,
der udtrykket benzinstanden i tanken som en funktion
af antal kørte kilometer for begge biler og sætter de
to udtryk lig med hinanden

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #4
29. september 2021 af rasmus2525

# svar 2 

ja jeg har prøve idag kl 16, og vi har fået en opgavesæt fra de forrige år som minder om prøven vi skal til idag senere, så derfor forbereder jeg mig til prøven, hvis det gir mening


Svar #5
29. september 2021 af rasmus2525

# svar 2 

ja jeg har prøve idag kl 16, og vi har fået en opgavesæt fra de forrige år som minder om prøven vi skal til idag senere, så derfor forbereder jeg mig til prøven, hvis det gir mening


Brugbart svar (0)

Svar #6
30. september 2021 af Moderatoren

Okay, det lyder godt nok som hård kost. Jeg håber at begge dele gik godt :)


Skriv et svar til: hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.