Studievejledning

Karakterer og fremtidsmuligheder

19. oktober 2021 af physique

Hej studieportalen.

Jeg læser ingeniør, 3 semester, bachelor. Hvordan fungerer det helt med jobmuligheder og hvor stærkt afhænger de af mit gennemsnit? Jeg har på dette tidspunkt et højt snit, men det har betydet at jeg har brugt utroligt lidt tid med familie og venner, og størstedelen af min tid udenfor skolen bliver brugt på skolearbejde. Jeg vil dog gerne have mere fritid, hvilket vil betyde at mit snit nok vil falde. Jeg hører forskellige ting af mine medstuderende som fx at snittet kun bliver kigget på når man søger første job eller at det er fuldstændigt ligegyldigt, men mere personligheden. Hvad er sandt og hvad er forkert specifikt når det kommer til ingeniører?


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. oktober 2021 af wes2

Min erfaring er, at kandidatkarakteren vægter mest når man skal søge job. Men derfor er det selvfølgelig også godt at have gode bachelorkarakter. Er selv ingeniør, der har arbejdet i lidt over i et år nu. Alle mine bekendte med alle mulige forskellige gennemsnit fik job inden for et halvt år. Som ingeniør skal man nok ikke tænke over det så meget, idét der er stor efterspørgen.

Man kan også tænke over at få noget relevant erfaring i sit felt.. Enten ved et studiejob eller hobbyprojekter eller andet. Dette plejer også at være noget arbejdsgiveren synes er interresant :) 


Skriv et svar til: Karakterer og fremtidsmuligheder

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.