Engelsk

Hej her er min aflevering hjælp gerne.

26. oktober 2021 af Lauraagnetepoulsen - Niveau: A-niveau

Hello consultants

My name is Laura, I’m from Denmark and I’m 16 years old, I live with my mom in malibu with my stepdad and half-sister alma. At the weekend I’m often at my dad’s where my little brother William lives and sometimes my big brother Oliver is there but that’s primarily only every other weekend because he lives an hour away from us with his mom.

I’ve always dreamt of going to Britain and going to one of their schools and seeking a job when I’m old enough and wanna get a great career, and maybe start a family there.

And I heard great things about yours, and that you also made a couple of graduates in the pandemic

my teachers say that I’m a great student and that I have awesome marks in English, French and math. 

I’m a very open person and also very independent and confident in my work and myself.

I study hard to get the grades I want and I always try my best even when it isn’t necessarily my favourite class.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. oktober 2021 af Moderatoren

Det ligner at du har lavet din aflevering. Hvad skal du have hjælp til? 


Svar #2
26. oktober 2021 af Lauraagnetepoulsen

At rette og skrive vidre på den

Brugbart svar (0)

Svar #3
26. oktober 2021 af Moderatoren

Det er det, som du skal gøre. Det kan andre ikke gøre, når det er din aflevering. Desværre.


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. oktober 2021 af MorganH

Jeg kan heller ikke skrive din aflevering for dig, men jeg vil da gerne komme med et par kommentarer.

"malibu" er med stort M.

"alma" er med stort A.

"math" er med stort M.

Det du skriver bliver meget hurtigt til en afliring: and...and...and. Et eksempel:

"I’m a very open person and also very independent and confident in my work and myself."

Det gør det ikke specielt interessant at læse. Kun børn remser ting op på den måde. Måske kunne du overveje at bruge andre ord end "and" for at kæde dine sætninger sammen. Plus jeg mener, at det burde være "in my work and in myself". På dansk kan du udelade pronominer, men ikke så tit på engelsk.

Dine sætninger er også meget lange, hvilket er mere almindeligt på dansk end på engelsk. 

"And I heard great things about yours"

Yours what? Hvad har du hørt om?

"and that you also made a couple of graduates in the pandemic"

Hvordan laver man graduates? Hvem laver graduates? Laver konsulenter graduates?

"Hello consultants"

Medmindre du er blevet bedt om at skrive en tale, er det ikke en god indledning.

"I study hard to get the grades I want"

Det er fordansket. Prøv "I study hard to get good grades" 


Brugbart svar (0)

Svar #5
26. oktober 2021 af Stygotius

"Karakterer" hedder"grades" på amerikansk, og "marks" på engelsk

Matematik hedder "maths" på engelsk, og "math" på amerikansk. Ingen af dem skrives med stort begyndelsesbogstav

"open" skal være "open-minded"

Ordet "awesome" er typisk og meget amerikansk og betyder ikke det samme på engelsk.

Hvad er det for pronominer man iflg  #4 skal udelade ?


Skriv et svar til: Hej her er min aflevering hjælp gerne.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.