Dansk

Formulering

29. januar 2022 af august543 - Niveau: A-niveau

Hej.

Kan jeg godt formulere min sætning således: "På trods af alt kan individer der er tilknyttet den kunstneriske verden ikke gå ram forbi debattørernes ophedede diskussioner, når det gælder sammenhængen mellem kunstnerens privatliv og dets værker."

Det jeg mener er at kunstnere ikke kan undgå at sammenhængen mellem deres privatliv og deres værker bliver diskuteret.

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. januar 2022 af Christianfslag

"På trods af alt kan individer der er tilknyttet den kunstneriske verden ikke gå ram forbi debattørernes ophedede diskussioner, når det gælder sammenhængen mellem kunstnerens privatliv og dets værker."

Det i fed giver ikke helt mening.


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. januar 2022 af ringstedLC

På trods af alt det, hvor "det" er specificeret i den foranstående sætning.

... og hans værker.


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. januar 2022 af Stygotius

Selvfølgelig kan man sige det, men det er ikke særlig heldigt eller forståeligt..

"På trods af alt kan individer der er tilknyttet den kunstneriske verden, ikke gå ram forbi når debattørernes ophedede diskussioner(, når det gælder sammenhængen mellem) drejer sig om en evt, sammenhæng mellem kunstnerens privatliv og dets værker.".

Husk: Der skal altid være et komma efter en ledsætning hvad enten man bruger startkomma ellet ikke.!

Udtrykket "gå ram forbi" betyder nøjagtigt hvad det siger   -nemlig at undgå (gå forbi)  at blive ramt.


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. januar 2022 af Stygotius

HUSK:: Der skal altid komma efter en ledsætning   -hvadenten man bruger startkomma eller ikke.


Skriv et svar til: Formulering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.