Tysk

Meine Schule

14. april 2022 af sidra2006 - Niveau: 8. klasse

Hej allesammen!

Jeg har bruge for HJÆLP til en Tysk stil. 

Det handler om to brøn der har skrevet om deres skole og jeg skal skrive min mening om det. Hvis i vil hjælp mig med vil jeg blive meget glæd for det!

Den første handler om 

Moritz, 15 Jahre, Goethe-Schule, Wiesbaden: ”Ich gehe in die Klasse 9. Wir sind 28 Schüler in unserer Klasse, 17 Mädchen und 11 Jungen. Ich habe jeden Tag sieben Stunden und muss in allen Fächern Hausaufgaben machen. Wir bekommen in allen Fächern Noten. Das ist sehr anstrengend! Deshalb habe ich für meinen Sport kaum Zeit. Unsere Lehrer sind ganz gut, aber der beste Lehrer ist mein Chemielehrer. Ich gehe eigentlich nicht so gerne in die Schule - aber es muss sein!” 

Og anden er 

Laura, 16 Jahre, St. Marienschule, Ulm : ”Meine Klasse, die 9.d, ist die beste Klasse an unserer Schule. Wir sind nur 20 in der Klasse. Wir haben jeden Tag sechs Stunden Unterricht und nachmittags zwei Stunden freiwilligen Unterricht, zum Beispiel Volleyball, Chor oder Zeichnen. Unsere Lehrer sind ganz nett, aber die meisten sind ein bisschen alt. Ach ja: an meiner Schule sind nur Mädchen und alle sind katholisch. Meine Eltern haben die Schule für mich gewählt.”


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. april 2022 af Christianfslag

Læs teksterne, skriv en disposition til hvad din stil skal omhandle, og så skriv.

Du kan relatere deres skole til din egen, og kommentere på forskellene mellem de to skoler.


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. april 2022 af rakijovic

#1

Kommentere forskellene.

Det der "kommentere på noget" er en infam sprogkalke fra engelsk (to comment on something).

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. april 2022 af Stygotius

Jeg er helt enig med rakijovic i  synspunktet om en sådan efterabning. Den  er komisk og latterlig.


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. april 2022 af Stygotius

Siger man måske også: "Hun blev opereret på af overlægen"??

Engelsk er engelsk, og dansk er dansk.


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. april 2022 af Christianfslag

#3

Jeg er helt enig med rakijovic i  synspunktet om en sådan efterabning. Den  er komisk og latterlig.

Sikke en synder jeg har begået. Havde I to tapre tastaturkrigere ikke kommet mig til undsætning, havde ingen været i stand til at forstå mit danske.


Brugbart svar (0)

Svar #6
15. april 2022 af Stygotius

Vi er trænet i at forstå uforståeligt dansk.

I øvrigt:  "Sikken en synd(er) jeg har begået. (Havde) Var I to tapre tastaturkrigere ikke kommet mig til undsætning, havde ingen været i stand til at forstå mit danske.


Brugbart svar (2)

Svar #7
15. april 2022 af Christianfslag

#6

Vi er trænet i at forstå uforståeligt dansk.

I øvrigt:  "Sikken en synd(er) jeg har begået. (Havde) Var I to tapre tastaturkrigere ikke kommet mig til undsætning, havde ingen været i stand til at forstå mit danske.

Din tilstedeværelse må føles yderst tom.


Brugbart svar (0)

Svar #8
15. april 2022 af Stygotius

Tja, det er jo også en måde at undskylde på at man ikke kan skrive dansk.

At blande "synd" og "synder" sammen er lige godt noget. specielt.


Skriv et svar til: Meine Schule

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.